torsdag den 23. maj 2013

Travl trio / Busy trio

Efter nogle dejlige, fredelige pinsedage, hoppede jeg på hovedet ud i 3 travle dage. Dage af den slags, hvor jeg nærmest kun er hjemme for at sove. Hvor jeg strikker min ribstrømpe lidt hist og pist hvor der er huller til det. Hvor indkøb er udskudt til i aften inden supermarkedet lukker, og pakken må hentes på posthuset i morgen.
Til gengæld har jeg været i Odense! Jeg har set dejlige venner! I aftes var jeg i Operaen og se "Tannhäuser" af Wagner. (Endda på hans fødselsdag. De burde faktisk have serveret gratis lagkage i pausen.) Jeg var lidt bekymret på forhånd - Wagner har ry for at være meget tungt, ikke? - men til min store glæde kendte jeg allerede musikken. Det var fantastisk! Også selv om jeg var ved at falde i søvn i første akt. Måske skyldes det at jeg kendte musikken fra min barndom, hvor jeg var tilhører til det klassiske musik min far altid hørte om aftenen mens han arbejdede, og mens jeg faldt i søvn?
Der har også været tid til at fodre Herman. Han er flyttet i et større hus, som I ser, og bobler lystigt.

After some lovely, peaceful days of Pentecost, I took a dive into 3 very busy days. Such days where I'm only home to sleep. Days of knitting my sock in the few minutes in between other things. Shopping will be tonight before the supermarket closes, and my package will be picked up at the post office tomorrow.
But I have been to Odense! I've seen lovely friends! Last night I went to the Opera and watched "Tannhaüser" by Wagner. (Even on his birthday. They should have served free birthday cake during the interval!) I was a bit worried beforehand - Wagner is known to be very complex and heavy, right? - but much to my joy I already knew the music! It was amazing! Even in spite of me almost dozing off during the first act. Maybe because I knew the music from my childhood, always listening to the classical music my father heard while working in the evening, while I fell asleep?
I also had time to feed Herman. He moved to a larger place, as you see, and is bubbling away.

4 kommentarer:

  1. Lyder også som nogle herlige dage med gode oplevelser. Her er der travlt desværre med arbejde

    Skriv lige næste gang, du er på vej til Odense ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lover at skrive! Skal til en sommerfest næste søndag, men der kan vi nok ikke nå at ses....

      Slet
  2. Ham Herman har det da rigtigt godt hos dig.
    Wagner i operaen, maa have vaeret lidt af en oplevelse. Wagner som sovemedicin??? Why not hihi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er unaturligt! At kunne falde i søvn til Wagner? Ikke normalt..... (Men jeg faldt heller ikke helt i søvn!)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails