torsdag den 16. marts 2017

Jeg strikkede og strikkede / I knit and knit

Jeg har ignoreret sweateren til min nevø alt for længe, og nu SKAL den altså være færdig, inden jeg tager hjem! I går var selvsamme nevø hjemme fra skole med ondt i maven, så jeg skyndte mig at få fat i en bunke film, og så lavede vi sofa-hygge.
Sammen med hunden.
Der ikke har fattet det med strikketøj, og derfor ind imellem gjorde alting lidt mere besværligt!
Der manglede ca. 45 pinde i diagrammet, og jeg tænkte da nok, at 2 Harry Potter film og første del af Ringenes Herre ville få mig langt forbi færdigt forstykke. Men næh nej! Efter knap 7 timers strikning manglede jeg stadig 1 pind i diagrammet, men i det mindste kan jeg da se en ende på det nu.

I ignored the sweater for my nephew for far too long, and now I WANT it finished before going home again! Yesterday, the very same nephew was home from school with a severe stomach pain, so I quickly got hold of some movies, and then we camped on the couch.
With the dog.
Who doesn't seem to get the idea about knitting, and sometimes made things more difficult!
The chart had 45 more rows, and I did think that 2 Harry Potter movies and the first part of Lord of the Ring would help me get past this and finish the front. But - oh no! After almost 7 hours of knitting, I still have 1 row to go in the chart, but at least I see light now.
I aftes var vi til banket med niecens synkronsvømning. Det var en ny oplevelse, og kagen var både flot og smagte godt!
Aftenen sluttede dog med at gå i seng tidligt. På trods af at jeg anser mig selv for immun for det meste snot, har jeg reddet mig en ordentlig forkølelse, der pludselig føltes som om den ville blive til mere.

Last night, we went to a banquette for my niece's synchronized swimming. That was a new experience, and the cake was not only beautiful but also delicious!
I went to bed early, though. In spite of my belief that I'm immune to most kinds of viruses, I managed to get hold of quite a cold, which suddenly felt like it had more up it's sleeve.
Hvad man så får ud af at sove kl. 21? Man vågner da kl. 03.30! Jetlag? Også det!
Min mindste nevø klagede over, at han kun kan være sammen med mig når jeg er vågen, og "Moster sover jo 10-12 timer i døgnet!" Hvis bare.....
Nå. Forkølelsen opfører sig lidt mere normalt i dag, og der er håb for sweateren. Dagen i dag skal bruges med min svoger, som har taget fri og lagt planer, der IKKE inkluderer garnbutikker. Hunden har fundet sin rette plads hvor den ikke forstyrrer strikketøjet, og jeg håber på at det bliver en dejlig dag.

So what is the consequence of falling asleep by 9 p.m.? You wake up at 3.30 a.m.! Jetlag? Oh yes!
My youngest nephew complained that he only get to spend time with me, when I'm awake, and "Moster sleeps 10-12 hours a day!" If only.....
Well. The cold behaves more normal today, and there is hope for the sweater. Today will be spent with my brother-in-law, who took the day of and made plans that DOESN'T include yarn shops. The dog found a place that doesn't interfere with my knitting, and I'm hoping for a lovely day.

2 kommentarer:

  1. Når man står tidligt op, kan man jo nå at strikke lidt mere ;)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails