torsdag den 23. marts 2017

Lokalt garn / Local yarn

Garnbutikken, "Spun", i Ann Arbor, er utroligt hyggelig! De er garntosser, dem der har den, og det er tydeligt at mærke at de elsker garn.
Jeg nåede derind 2 gange - den ene gang hurtigt, den anden gang med tid til at kigge på det hele. Tænk - de havde fået Wollmeise! Jeg fik frygteligt lyst til at købe noget, men tænkte dels på mit skab herhjemme, dels hvor fjollet det var at købe tysk garn i USA, inkl. told osv., og så stod jeg imod.
På det meste af garnet står, hvor det kommer fra. DET er sjovt, synes jeg! En virkelig fin ide som andre garnbutikker måske også kunne bruge? Jeg benyttede chancen til at købe lidt mere af det dejlige Michigan garn fra Stonehedge Fiber Mill. Inkl. deres "Crazy" bundter, som er en god blanding af farver og striber. Det orange bundt til venstre er til gengæld Californisk. Lækkert strømpegarn med lidt cashmere.
Gad godt lige komme forbi igen.....

The Ann Arbor yarn store, "Spun", is incredibly cozy. The owners are yarn addicts, and it is obvious how much they love yarn.
I managed to visit it twice - first very quickly, then with enough time to check out everything.
Imagine - they had gotten Wollmeise! I felt so much like buying some, but thought partly of my closet at home, partly about how silly it would be, buying German yarn in the US, including tax and so on, and then I resisted.
For most of their yarns, you can see the place of origin. THAT is really fun! A great idea that other yarn shops might be able to use? I grabbed the chance to buy a bit more of the lovely Michigan yarn from Stonehedge Fiber Mill. Including their "Crazy" skeins, which is a wonderful mix of colors and stripes. The orange skein on the left is Californian, though. Yummy sock yarn with a little cashmere.
I would love to stop by again......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails