søndag den 21. juli 2024

Reje-besættelse / Shrimp-obsession

Min yngste niece har snart fødselsdag - faktisk om 6 dage! - og hun har som sædvanligt meget specifikke tanker om sine fødselsdagsstrømper. 
Det skal være nogle med rejer. Så i går kiggede jeg igennem mit strømpegarn og fandt alt hvad der bare havde en smule reje-farve over sig! Jeg var bare ikke tilfreds. 

My youngest niece's birthday is coming up - in 6 days, actually! - and as usual she has some very specific thoughts about her birthday socks. 
She want socks with shrimps. So yesterday I looked through my sock yarn and found anything that had just a little bit of shrimp-color! I wasn't happy with them, though. 
Det er præcis de her strømper hun gerne vil have, og de er jo sådan orange-fersken-lyserøde. Ikke så nemt, vel?

These are the socks she would like, and they are kind of orange-peach-pink. Not that easy a color, right?
Det var jo lørdag og jeg havde fri. Alligevel kom jeg først i garnbutik 10 minutter i lukketid og det eneste garn jeg nåede at finde som lignede en reje bare en lille smule var det her. Ikke rigtig godt nok. 

So it was Saturday and I was off from work. But still I didn't manage to visit a yarn store until 10 minutes before closing time, and the only yarn I found that looked just remotely like a shrimp was this. Not good enough. 
For lige at minde mig selv om den rigtige farve købte jeg dem her. Og spiste dem, altså. De var lækre!

To remind myself of the right color, I bought these. And ate them. They were delicious!

Bagefter gjorde jeg to forsøg med farvning i gryde. Først det lyserøde, derefter noget hvidt fra kælderen. Det ligner bare mere en hummer end en reje. (Og faktisk havde jeg overhovedet ikke behøvet gå i nogen garnbutik når jeg alligevel farvede det!!!!)

Afterwards, I took two tries of dyeing in a pot. First the pink yarn, then some white yarn from my basement. Unfortunately, it looks more like a lobster than a shrimp. (And my trip to the yarn store was totally unnecessary now that I dyed it anyway!!!!)
Så nu gør jeg et sidste forsøg. Ellers må hun få hummerfarven. Hun vil sikkert hellere have den end lyserøde strømper. Wish me luck!

So now I'll do a last try. Or else it will be the lobster-color. I'm sure she would prefer that one over pink socks. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails