torsdag den 15. august 2024

Bål i haven / Fire in the garden

Efter turen i klipperne i tirsdags havde jeg bestemt at jeg ville have bål! Det er virkelig ikke ofte jeg tænder op i mit bålfad (sidste gang var vist 3 år siden), men NU skulle det være! 
Det var SÅ hyggeligt! (Selv om jeg brugte temmelig mange tændstikker for at tænde det - var nok oppe i 10 styk.) Jeg bagte også snobrød, fordi det elsker jeg helt vildt. Det er bare så hyggeligt! Der var også pølser til - jeg havde gjort noget som min niece altid bliver voldsomt forarget over - pølserne kom i en stor termokande med kogende vand. Så var de HELT perfekte når snobrødene var klar. (Og termokanden blev jo bagefter renset med bagepulver så den er klar igen. Desuden er det kun mig som drikker te fra den, og jeg overlever.....)

After the trip around the cliffs on Tuesday, I decided that I wanted a fire! It's really not very often that I light a fire in my fire pit (last time was about 3 years ago) but NOW I wanted to!
It was SO nice and cozy! (Although I used quite a lot of matches to light it - I guess around 10 of them.) I also made bread on a stick, because I love it so much. It's just the best! I also had sausages for my bread - I did something that my niece thinks is extremely gross and wrong - I put the sausages in a thermos with boiling water. That made them PERFECT when the bread was ready. (And my thermos get cleaned with baking powder, leaving it clean and ready. And actually I'm the only one drinking tea from this thermos, and I'll survive.....)
Der var både et glas vand og et glas rødvin med derude. Vandglasset væltede desværre ret hurtigt, og jeg ville jo gerne at rødvinen skulle holde et stykke tid eftersom jeg ikke ville forlade bålet. 
Meeeeeen - jeg lod det nok stå LIDT for længe! For til det sidste snobrød opdagede jeg at jeg ikke var alene om at kunne lide rødvin i haven. FØJ, hvor var det bare klamt!!!!! Sneglene (ihvertfald den ene) røg i bålet og så lod jeg bål være bål (nu var det alligevel mest bare gløder) og hentede ny rødvin i et nyt glas!
Trods sneglene var det virkelig hyggeligt og jeg tror jeg skal gøre det igen. Også selv om det bare er med mig selv. 

I brought both a glass of water and a glass of red wine. The water turned over quite quickly, unfortunately, and I wanted the red wine to last a bit since I did not want to leave the fire. 
BUT - I guess I left it a BIT too long! When I got to the last bread I discovered that I was not the only one loving red wine in the garden. YIKES, it was so gross!!!!!! The slugs (at least one of them) ended up in the fire and then I let the fire be alone (it was just embers by then) and went to get new red wine in a new glass!
In spite of the slugs it was such a nice, cozy evening, and I think I will do it again. Even if it's just with me. 

3 kommentarer:

  1. Ad! det er klamt, tænk at du havde åndsnærværelse nok til at tage et billede af klamheden. Men på engelsk er det 'slugs' og ikke 'snails', for det er dem med hus på. Slugs er de klamme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - det bliver fluks rettet! Og ja. SÅ KLAMT!!!!!!

      Slet
  2. Ja, det er ikke særligt lækkert med klamme snegle og slet ikke i det man spiser/drikker.
    Ellers lyder det nu,som en rigtig hyggelig aften☺️

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails