lørdag den 29. august 2009

Hurra, hurra, HURRAAAAA

Efter en kvalmende, svimlende dag i går, hvor min krop gjorde vrøvl, hvis jeg forsøgte andet end at ligge helt stille på ryggen eller siden i min seng, går det meget bedre. Indrømmet - jeg kan bedre lide den slags sygdom, hvor man kan sidde i sofaen og hyggestrikke og se bunker af film. Muligvis med feber, hoste eller ondt i maven, men alligevel lidt hyggeligt. Men i går bestod underholdningen af: 1) væggen, 2) loftet, 3) skyerne på himlen, set gennem vinduet og 4) indersiden af øjenlågene. Og det var faktisk okay. Så er man vel syg?

Nå, men det første hurra er så for, at jeg ikke er syg i dag. Bare lidt mat i sokkerne.

Det andet hurra sidder jeg og skriver på. Jeps - min pc er oppe at køre igen! De ringede i går, at den var klar, og mine søde kolleger havde så sat den frem på mit bord, hvor jeg fandt den, da jeg - fuldstændig internethungrende - tog en smut forbi kontoret i dag. For lige at bevise det, hænger de søde lego-figurer og dingler. De blev set i en antik-butik i Hadsund, og vakte søde minder. Jeg legede rigtig meget med dem som barn, især, at de arme pus manglede deres ben, og i stedet fik ind-opereret hjul, som de kunne bevæge sig rundt på...... Hmm. (Jeg kunne også rigtig godt lide at sidde og se mærkelige billeder af klamme sygdomme i min mors sygeplejerske-leksikon. Måske et par fingerpeg om senere valg af karriere?)

Det tredje hurra lader op derhjemme. Min mobil er nemlig begyndt at spille død på de mest upassende tidspunkter, men den har også overlevet 2 år i min baglomme, med hvad deraf følger af lommefnuller. Derfor investerede jeg i en Nokia 5800. Sådan en I-phone-look-a-like, men til 199,- (inkl abonnement). Lige til at klare. Tror dog nok, den skal have det lidt bedre end den gamle, så der er planer om en lille Kauni-mobil-taske....

Strikketøj? Tjoeh. August-trøjen er helt færdig. Mangler kun vask og farvning. Den er faktisk blevet rigtig fin! Lidt stor, men jeg forventer nu også, at den kryber en smule. Jeg tror, jeg bliver rigtig glad for den. Særligt efter farveskift! Strikkekurven er blevet endevendt i dag, og er nu klar til de kommende projekter; nevøens flammetrøje, en lille Clara-kjole, noget bamsetøjs-halløj og diverse strømper o.lign. Har lige farvet Coop strømpegarn, dels blå med lidt grøn, dels orange-gul. Sådan lidt changerende i farverne (har gået efter kettle-dyed look, og synes egentlig, der er lykkedes) og noget, jeg glæder mig til at strikke af!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails