lørdag den 8. august 2009

Monster og mini.....

Her ses mit livs første BSJ med de monster-store strømper udenom. Jeg må indrømme, at mønsteret på Baby Surprice Jacket er smart. Jeg fik dog ikke det store chok af at lægge den i rette folder og se, at det virkelig var en trøje, for jeg have smugkigget undervejs.....
Der er dog 2 problemer: Jeg bryder mig ikke meget om ret-rille-siderne foran i halskanten, men der må vel sys/strikkes/hækles et eller andet på..... Det andet problem kan næsten ses? Godt nok er strømperne meget, meget store (str. 45) og kan bruges som op-til-låret strømper af mindste-nevøen, men trøjen er altså også meget, meget lille..... Strikket i Arwetta på pind 3 ligner den ikke noget, jeg ville have samvittighed til at give til en, der var mere end 1 uge gammel og/eller vejede over 2995 gram. Selv om den er elastisk!
Derfor har jeg fluks slået op til en trøje mere på pind 3,5 i noget lidt tykkere garn.
Monteringen mangler jo! Det må blive, når jeg ikke lige er overstimuleret af gæster/sol/sommer/ferie..... Kommer snart!

2 kommentarer:

  1. uha! hvornår fik du de strömper færdige? og rigtig nok, BSJ skal som det meste af EZ´s modeller strikkes op i "worsted weight", dvs på pinde ca 4,5. så får du en jakke der kan passe en unge fra 1/2 til 2 år.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Hej Frida - en biltur til Tyskland hjalp gevaldigt på strømperne. Desuden kunne jeg kigge ud ad vinduet imens :-)
    Det med pind 4,5 forklarer jo en del.... Den nye trøje på pind 3,5 bliver passende til en nyfødt, tror jeg, men den skal nok gemmes til vinter!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails