lørdag den 12. maj 2012

Hjemme / Home






Jeg er nu hjemme igen efter den dejligste ferie. Sofapuderne har fået deres nye silkebetræk, og jeg har liiiige været nødt til at lave en strikkeprøve med mit nye, kinesiske garn.

I'm back home after a really wonderful vacation. My pillows on the couch had their new silk covers, and I just had to make a swatch using my new, Chinese yarn.




Inden jeg tog hjem, nåede vi at se lidt mere. Det var ganske vist et uheld, fordi vi skulle se noget andet, men vi endte i Konfucius' tempel. Jeg vidste så meget, at han var en stor kinesisk filosof, men lærte, at han faktisk er ophavsmand til kinesisk tænkemåde og regelsæt.

Before I went home, we saw a little more. It was by accident, since we wanted to see something else, but ended up in the temple of Konfucius. I knew he was a great, Chinese philosopher, but I learned that he was actually the founder of the Chinese way of thinking and how they rule the country.




Det, der var sjovt, var at templet var fyldt med små huse med stentavler, der stod på ryggen af nogle drabelige skildpadder! Jeg har ikke kunnet finde sammenhængen mellem Konfucius og skildpadder, men forstår da lidt bedre, hvordan Bowser i Mario-spillene er endt som skildpadde og måske er der også en linje til Ninja Turtles? Jeg havde ihvertfald ikke før tænkt skildpadder og krig i sammenhæng før......

The funny thing about the temple was a lot of small houses containing stone tablets. Every tablet stood on the back of some seriously dangerous looking turtles. I haven't been able to find the connection between Konfucius and the turtles, but I understand a little better, why Bowser from Super Mario is a turtle, and maybe there is a connection to the Ninja Turtles several hundred years later? Before meeting these turtles, I never thought about turtles and war.....

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails