fredag den 25. maj 2012

En dags kursus / One days course

Jeg var på kursus i går. Hele dagen. Om kemoterapi. Meget lærerigt! Selvfølgelig måtte jeg da sidde og strikke, ikke? Alle var imponerede - undtagen min kollega, der efterhånden har været på en hel del kurser med mig.....
I går udbragte Britt et længe leve til den ganske almindelige strømpe, og derfor vil jeg også være så fræk at vise jer sådan en halv, ganske kedelig strømpe....
Farven er en usædvanligt kedelig mørkebrun wollmeise, men man kan vist godt fornemme lidt spil i farven, når den ligger i vindueskarmen. Jeg havde egentlig tænkt, de skulle være til min svoger (selv om den er liiiiiiige kedelig nok i farven at give til ham), men ændrede planer i går. De skal være en del af en undskyldning til en kollega for en bog, jeg ikke har leveret tilbage. I skal nok høre mere, når jeg når så langt som til at skulle sende dem.

Yesterday I was on a course. All day. About chemotherapy. Learned a lot! Of course I had to knit! Everyone was impressed - apart from my colleague who went on several courses with me.....
Yesterday Britt wrote about the wonders of the plain sock, giving me the courage to show you this half, very plain sock.
The color is unusually dull and dark brown wollmeise, but I think the picture shows a bit of different shades, lying in the window sill. Originally, they were for my brother in law (a bit too dull for a gift for him, I think), but I changed my plans yesterday. They will be part of an apology for a colleague concerning a book I didn't give back. You'll hear more, when the socks are finished!

9 kommentarer:

  1. Hjemmestrikkede stroemper er altid et hit hos modtageren, og stroempegarn er tit (desvaerre) lidt kedeligt i farven (suk).

    SvarSlet
  2. Hjemmestrikkede strømper er guld værd og bliver værdsat. De helt almindelige er det perfekte automatstrikketøj.

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med den farve - dejlig varm og smuk :)

    SvarSlet
  4. i think they're gorgeous. i love brown, and i love the subtle color variations :)

    SvarSlet
  5. I er bare søde. Dejligt, at I også elsker strømper! Alle min strømpe-modtagere bliver "desværre" altid meget glade, så jeg har nok ikke strikket den sidste strømpe endnu....
    Farven er sådan mørk chokolade-brun. Ikke grim, men jeg kan bare bedre lide lidt tju-bang farver!

    Dorina - thank you. The color is like dark chocolate, so it's kind of nice.

    SvarSlet
  6. Det er en flot farve og langt bedre end mange af de multifarvede typer strømpegarn man ser.

    SvarSlet
  7. Jeg elsker wollmeise og deres semisolid-farver. De er enormt smukke i farve-spillet. (Også i de "kedelige" mørke farver.)

    SvarSlet
  8. Slet ikke frækt at fremvise en Sok Classic - tværtimod!
    De vil blive højt-højt elsket hvor de kommer frem.

    SvarSlet
  9. Ha ha - bare vent, der er flere, hvor de kommer fra!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails