fredag den 29. marts 2013

Sundhedsdage

I søndags var jeg jo til sundhedsdage i Øksnehallen og lege læge. Desværre fik jeg ikke en tur i helikopteren (hvorfor gjorde jeg egentlig ikke det????), men stod i børnehjørnet.
Det var sjovt! Vi legede behandling af børn med lungebetændelse. Den første times tid gik med at være meget pædagogisk og forklarende, men så blev jeg ligesom træt af det...... Da jeg skiftede til en anden seng med en ny sygeplejerske, der bestemt heller ikke var til det meget forklarende og pædagogiske, fik den rigtig gas!
Der blev givet isbjørneblod og benzin i droppet, og børnene så utroligt syge ud inden de fik medicin! De skulle også gå hjem og spise påskeæg for at blive raske, hvilket de var ret tilfredse med..... Det var nu meget sjovt. Og de vidste jo godt, at vi legede. Hvor meget lærer man alligevel om at være indlagt på 10 minutter i en hal proppet med mennesker?

Last Sunday I went to the big health exhibition here in Copenhagen, playing a doctor. Unfortunately that didn't mean I was given a ride in the helicopter (WHY couldn't I try the helicopter????), but instead I was in the children's corner.
It was fun! We played treatment of children with pneumonia. I was very nice and explaining and careful for the first hour, but you sort of grow tired of explaining so much after a while..... I changed bed and teamed up with a new nurse, who also had a vivid imagination, and so we started our new treatments!
We gave blood from an ice-bear and gasoline, and the children looked so very sick before they received our amazing treatment! They were told to go home and eat chocolate eggs to get well, which they seemed fairly happy about. It was fun! (And they knew we were just playing.) How much will you learn anyway from spending 10 minutes playing in a giant hall filled with people?
Herhjemme nyder jeg fridagene. Maden var skøn i går, også selv om lammekødet var lilla inden stegning. Jeg strikker på livet løs - den skal bare være færdig i løbet af påsken! Det er stadig en fantastisk farve.....

Here at home I'm really enjoying my days off. The dinner tasted great last night, even though the lamb turned purple from the marinade before cooking. I'm knitting like crazy - I want this done before Easter has ended! I'm still in love with the color.....

6 kommentarer:

  1. Det lyder som en sjov dag i Øsknehallen!

    Jeg forstå godt du er tilfreds med farven - den er perfekt :))

    SvarSlet
  2. Det var meget hyggeligt.
    Og den grønne farve.... Trænger vi ikke alle til noget forårsgrønt?

    SvarSlet
  3. Det har vist været en hyggelig dag i Øsknehallen.
    Er det snowdrop du strikker? - Det er sjovt at se, at flere er begyndt at lave den igen. Den bliver rigtig fin i den grønne farve. Jeg gætter på, at grøn er din yndlingsfarve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal i hvertfald LIGNE Snowdrop. Jeg har ikke den helt rigtige opskrift..... Farven er min yndlingsversion af grøn.

      Slet
  4. Isbjoerneblod og benzin, lyder farligt hihi.
    Fedt strik og lige min farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Farlige sygdomme kræver farlig medicin ;-)
      En velkendt naturlov!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails