søndag den 15. september 2013

Delte gener / Shared genes

For et par uger siden havde jeg fornøjelsen af at hjælpe min mindste nevø med matematik-lektier. Han var ved at drive mig til vanvid! Det var utroligt, så mange ting han liiiiige skulle lave inden han lavede den næste opgave. Eller bare skrev resultatet ned som han faktisk havde fundet ud af. Det tog en krig og et par voksne (vi var nødt til at skiftes!) inden han blev færdig.
Kan I gætte, hvor det fører hen? Jeg skal skrive en oversigtsartikel. Skal lige læse nogle artikler om emnet først. Det er utroligt, så mange ting jeg liiiiige skal lave inden jeg læser den næste. Eller bare finder strikketøjet frem, så jeg kan sidde og hygge imens jeg læser!
Nu har jeg købt sådan et stativ her i Netto så det faktisk burde blive endnu nemmere. Især det med at strikke til. Efterhånden er der 3,5 uger til jeg skal aflevere, så det begynder at stramme til. Mon ikke jeg så kan tage mig sammen?

A few weeks back I had the pleasure of helping my youngest nephew with his math homework. He was driving me crazy! It was amazing how many things he just needed to do before calculating the next equation. Or just writing down the result of the previous one he calculated. It took like forever and a few adults (we had to take turns!) before he was done.
Can you guess were this post is going? I'm writing a review article. Have to read some articles on the subject first. It's amazing how many things I just need to do before reading the next one. Or just before finding my knitting project so that I can have a nice time while reading!
Now I bought this. A book-stand to make things even simpler. Especially the knitting-while-reading part. By now I just have 3.5 weeks to deadline, so things are tightening up. Hopefully I can get started soon, then!

6 kommentarer:

  1. Jo det lyder til at det er på tide at komme igang :))
    Og hvem mon han slægter på, din mindste nevø - hi hi

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har jo da ca 12,5% af vores gener til fælles, selv om det ikke er i lige linje....

      Slet
  2. Jeg tror vi er mange der har den færdighed koblet på et af generne:-) fungerer stativet fra netto? Måske også til en hel bog?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Det er HELT sikkert genetisk!!!!
      Stativet fungerer rigtig fint. Det er egentlig til bøger, men også perfekt til artikler og ipads.

      Slet
  3. Svar
    1. Totalt kronisk hos mig. Hos Steen og Stoffer hedder det 'panik før lukketid', når man pludselig føler sig vældig inspireret!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails