tirsdag den 7. oktober 2014

Nye navneskilte / New name-tags

For mange år siden, da jeg arbejdede på børneafdelingen i Odense, købte jeg et meget fint, håndlavet navneskilt. Det forestiller Peter Pedal og den puslespil-brik, han senere sluger så han får ondt i maven og kommer på hospitalet.
Jeg har brugt det de sidste 14 år, faktisk! Det har været ved at blive væk et par gange, men uden held. Dog har jeg kun brugt det på børneafdelingen, altså......
Lige nu arbejder jeg 2 steder, og så er det altså svært, når der kun er en enkelt Peter Pedal!
Så for ca. 1 måned siden bukkede jeg under og bad den meget kreative sygeplejerske på Hvidovre om at lave et skilt med Kylling eller Ælling. Jeg ventede og ventede. Meget tålmodig, hvis jeg selv skal sige det!
Der skete dog ingenting, andet end at der kom en kasse med nye navneskilte, hvor man bare kunne vælge og så få sit navn på. (Og betale, selvfølgelig)
De var så fine!!!!!!! Som I kan se, gik det helt galt. For hvem kan vælge mellem en minion, den fine ugle og snemanden Olaf? Jeg kunne ikke!
(Det først bestilte navneskilt er nu også på vej, fik jeg at vide, så jeg må vist finde nogle flere steder at arbejde......)

Many years ago, when I worked at the pediatric department in Odense, I bought a very beautiful, handmade name-tag. It has Curious George with the piece of jigsaw puzzle he will later swallow, cause him a stomach ache and get him to the hospital.
I've used it these past 14 years, actually! I almost got lost a few times, but had no luck. So far, I only used it in the pediatric departments, though......
Right now, I'm working at 2 different hospitals, and it's kind of difficult only having one Curious George!
So about a month ago, I gave in and asked the very creative nurse at Hvidovre if she could make me a name-tag with Kylling or Ælling. I waited and waited. Very patiently, if you ask me!
Nothing happened, though, except that a box of new name-tags appeared. Everyone could pick one and have their name put on it. (And pay for it, of course.)
They were so pretty!!!!!!!! As you can see, it went totally wrong. Who can choose between a minion, the beautiful owl and Olaf the snowman? I couldn't!
(The first ordered name-tag is actually on it's way as well, I was told, so I guess I have to find a few more places to work.......)

17 kommentarer:

  1. Sooooo cute og da sikke en god idé. Og saa er samtaleemnet jo allerede fundet med boernene paa afdelingen ikk???

    SvarSlet
    Svar
    1. Børnene synes det er meget naturligt....

      Slet
  2. Svar
    1. Tak. Hun er meget dygtig hende der laver dem!

      Slet
  3. hvor er de skønne :) :) er det fimo-ler?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg. Hun har trænet en del år!

      Slet
  4. Ej hvor er de fine! Kan du fortælle mig hvem der har lavet dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en sygehjælper på Hvidovre børneafdeling der laver dem. Hun hedder Jane og arbejder i børnemodtagelsen.

      Slet
    2. Har du en mail så jeg kan komme i kontakt med hende? :)

      Slet
    3. Nej, desværre ikke. Det plejer at være noget med bestilling og afhentning direkte i børnemodtagelsen. Men jeg kan da spørge hende, om hun vil lave noget "ud af huset"!

      Slet
    4. Årh ja må du MEGET gerne!

      Slet
    5. Kan du ikke sende mig en mail på christunte@yahoo.com
      Jeg har talt med Jane, der har lavet dem, og der skulle være chance for at du kan købe et par stykker.

      Slet
    6. Jeg er da også interesseret, selv om jeg stadig j´kun er studerende. Må jeg skrive til dig også?

      Slet
  5. Laver hun dem stadigvæk? De skal være julegaven til afdelingen i år. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Danni - jeg har lige skrevet og spurgt. Hun har desværre ikke tid til det lige nu. Desværre.
      Mvh
      Christine

      Slet
  6. Hej Christine. Jeg ved det er en gammel tråd. Men kan man stadig bestille navneskilte? Hilsen Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa - nej, det kan man desværre ikke. Beklager.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails