søndag den 7. december 2014

De sidste / The last ones

Årets sidste fødselsdags-strømper er færdige. Som sædvanligt til min niece, der i år fylder 18! (Det har hun nok glædet sig en del til)
Mønsteret er det sædvanlige, ret almindelige, som jeg desværre ikke kan strikke i søvne (men godt kan, mens jeg læser), og tænk en gang - hun har først fødselsdag på onsdag, så strømperne er TIL TIDEN!

This years last pair of birthday-socks are done. As usual, they are for my niece, who turns 18 this time! (I'm sure she has been longing for that day)
The pattern is my plain vanilla pattern, which I'm unable to knit in my sleep, unfortunately (but I can knit it while reading), and would you know - her birthday is not until Wednesday, so the socks are ON TIME!
Garnet er noget Regia-strømpegarn som jeg har haft liggende længe. Jeg troede egentlig, det mest var lilla, men det viste sig at være glad for orange. Strømperne er så godt som ens i striberne (der er lige en pinds forskel), så det er meget tilfredsstillende.
Jeg har brugt 80 gram garn, så der er ikke meget nøgle tilbage.
Resten af året? Der skal jeg kun strikke de strømper, jeg har lyst til. Evt. til mig selv. Herligt!

The yarn is some Regia sock-yarn that I had in the stash for years. Actually I thought it was mostly purple, but it turned out to really like orange. The socks are very close to identical when comparing the stripes (just a row's difference), which is very satisfying.
I used 80 grams of yarn, so there is not much of the skein left.
The rest of this year? I'm only going to knit the socks I feel for. For instance for me. Lovely!

2 kommentarer:

  1. Du er da bare så sej. Imponerende, hvor meget du når.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. I virkeligheden ville jeg gerne nå en hel del mere, men sådan er det nok altid.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails