torsdag den 28. maj 2015

Ikke rib / No ribbing

Årets første strømper, der IKKE er ribstrik, er færdige. De er blevet rigtig fine, hvis jeg selv skal sige det.
Den første strømpe tog næsten 2 uger at strikke, den anden tog 4 dage. Sådan kan det gå. Men de skulle være færdige til på søndag, og jeg syntes det var ret pinligt, hvis disse første fødselsdagsstrømper skulle være forsinkede. Modtageren var noget bekymret......

The first socks of this year NOT knit in plain ribbing, are done. They are really nice, if you ask me.
The first sock took almost 2 weeks to knit, the second took 4 days. That's how life sometimes goes. But they needed to be done before Sunday, and I would have found it very embarrassing if these, the first birthday socks, were to be delayed. The recipient was somewhat worried......
Mønsteret er dette. Det er rigtig fint og hurtigt at strikke! Jeg skulle ifølge mønsteret slå 71 masker op, men syntes nok det var en hel del, så jeg slog 63 masker op og strikkede dem på pind 2,5 mm. Jeg tror, de kommer til at passe rigtig fint. De vejer 90 gram.

The pattern is this one. It's really pretty and knits up fast! According to the pattern, I needed to cast on 71 stitches, but found this to be a lot, so instead I cast on 63 stitches and used size 2.5 mm needles. I think they will fit really nicely. They weigh 90 grams.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails