søndag den 5. juli 2015

Virkelig varmt / Really warm

Hold nu op, som det blev sommer! Jeg gik nærmest direkte fra vinterdyne til tropenat indenfor en uge, og det skal man da lige vænne sig til........
Jeg beklager iøvrigt den dårlige billedkvalitet. Fuglene er ikke begejstrede for kameraet, så jeg måtte stå lidt væk. De er fuldstændig tossede med våd persille! De puster sig op, tramper rundt i det og prøver at tage bad. De bliver nærmest dobbelt så store som normalt, når de rejser alle fjerene!
I går fik de så lidt ekstra i anledning af varmen.
I dag er endnu en fridag. Dagens plan går vist ud på at finde et sted i skyggen? Måske med lidt vand.

Oh my, did summer come! I went almost straight from my winter-covers in bed to tropical night within a week, and you really need to get used to it......
I'm sorry about the lousy photo. The birds don't like the camera, so I had to stand at a distance. They are totally crazy with wet parsley! They raise all the feathers, stomp around in the parsley and try taking a bath. They become nearly twice their normal size when all the feathers are up!
Yesterday, they had a little extra parsley due to the heat.
Today is another day off. The plan of the day would be to find somewhere in the shade! Maybe with some water nearby.

4 kommentarer:

  1. Ja det er næsten for meget af det gode - men godt at det falder i en weekend, så man ikke skal arbejde i den varme.
    Sjovt med sådan nogle fugle. Tænk at de kan lide persille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Både undulater og kaniner er faktisk ret tossede med persille. Jeg ved ikke lige hvorfor, men jeg har ikke mødt mange, der ikke var!
      Ja - det er herligt, at den voldsomme varme lige falder i en fri-weekend!

      Slet
  2. Dejligt med fugle. Undulater er favoritten. At de kunne lide hvaad persille vidste jeg dog ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg er også totalt fugle-gal! De elsker persille, og den er bare ekstra god, når den er våd! (Måske kommer de også til at dufte lidt af persille?)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails