fredag den 25. november 2016

Historisk / Historical

Jeg har besøgt min tante, der er blevet enke her i løbet af sommeren. Det var virkelig hyggeligt at besøge hende!
Hun viste mig denne bamse, som har en trøje på min mor strikkede til min fætter da han blev født. Det var totalt spændende at se!
Jeg husker min mor som en, der strikkede til husbehov, men eftersom jeg er nummer 3, var gassen nok gået lidt af strikkeballonen da hun nåede så langt. For inden hun fik børn strikkede hun vist en del!

I visited my aunt, who became a widow during summer. It was so nice visiting her!
She showed me this teddy bear, wearing a cardigan that my mother knit for my cousin when he was born. So interesting to see!
I remember my mother as someone knitting a little when needed, but since I'm the 3rd child, I guess she had other things to do through my childhood. Before she had kids, I've been told she knitted quite a lot!
Jeg synes det lille ret/vrang mønster er rigtig fint. Kanterne er i perlestrik, og det er altså lige før jeg kunne finde på at kopiere den til næste generation. Det kunne være sjovt!

I do love the knit/purl pattern. The edges are seed stitch, and I kind of feel like copying this cardigan for the next generation. Could be fun!

6 kommentarer:

  1. Super ide. Fine mønstre går aldrig af mode (syntes jeg) og sjovt din mor også strikkede en del.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig. Sådan nogle fine mønstre går aldrig af mode!

      Slet
  2. Sikke en sød trøje. Og herligt, at din mor altså også strikkede. Du må i gang med at kopiere, for den er da så fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den må en tur i strikkekopimaskinen!

      Slet
  3. Wauw - hvor er den fin! Den må da eftergøres:-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails