lørdag den 29. april 2017

Værd at fejre / Worth celebrating

I nat havde jeg min sidste nattevagt som tilstedeværelsesvagt. Det der med at være vågen det meste af natten ER ikke lige mig, så selvfølgelig skulle det fejres!
Derfor stod den på flødeboller fra Spangsberg. En perfekt, dansk specialitet, som gik rent ind - også hos svenske sygeplejesker! (Nå ja. Og hos mig. Jeg fik vist min del!)

During the night, I had my last shift at the hospital, staying in. Being awake most of the night ISN'T my favorite, so of course, I needed to celebrate!
Which is why I brought "flødeboller" made by Spangsberg. A perfect, Danish thing that was immediately loved - even by Swedish nurses! (Oh well. And by me. I had my share!)
Det med nattevagter har godt nok været den største streg i regningen ved at arbejde i Sverige. Det bliver skønt at kunne sove lidt mere (stadig ved sygehuset, godt nok, og tilgængelig på telefon) og helt ærligt, så håber jeg aldrig jeg skal starte forfra igen på denne her måde.
Men bortset fra det - der er nu lidt hyggeligt om natten, og nu sidder jeg så her med den sidste kanelsnegl. Jeg må finde en anden undskyldning for kanelsnegle end at jeg har klaret en nattevagt!

The night-work thing has been the single most negative thing about working in Sweden. It will be great being able to sleep a bit more (still at the hospital and with the phone close by, though) and honestly, I hope I'll never have to start over again in this way.
But apart from that - the children's hospital is cozy in the middle of the night, and now I sit here with the last cinnamon bun. I do need a new excuse for cinnamon buns apart from surviving night work!

2 kommentarer:

  1. Uha da, tænk, hvis man kun måtte spise kanelsnegle efter en nattevagt....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har jeg jo holdt strengt på! Sikke mange af dem jeg har nydt at spise.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails