søndag den 8. december 2019

En særlig dag / A special day

I dag er en meget særlig dag. Det er nemlig dagen for den årlige julehygge med hjemmelavede æbleskiver og gløgg!
Jeg vidste tydeligvis IKKE hvad jeg startede da jeg første gang inviterede på hjemmelavede æbleskiver, men hyggeligt er det og jeg tror jeg skal anstrenge mig hvis jeg skal lave så mange æbleskiver at der bliver nogle tilovers! De forsvinder ret hurtigt og villigt.

Today is a very special day. It is the yearly cozy Christmas gathering with homemade "æbleskiver" and gløgg!
Clearly, I had NO idea what I started when I invited people over for homemade æbleskiver the first time, but it's so nice and I do think I have to work very hard if I am to make so many æbleskiver that there will be none left! They disappear quite quickly and willingly. 
Sidste år sad vi i lejligheden. Jeg fatter ikke helt, at alle kunne være der. Denne gang har jeg så mit lille hus, men jeg er ret sikker på, at alle alligevel kommer til at sidde i en klump omkring sofaen!
Sidste år spredte hende her kaos overalt. I år er hun lidt mere fornuftig!
Mens alle folk er her, føler jeg mig lidt som lille D her. Men bagefter? Så kigger man på billeder og glæder sig over at man kan skabe så dejlige traditioner og taknemmelig over den store, dejlige familie!

Last year, we were in my flat. I do not understand how everybody found a place. So this time, I have my own little house, but I feel quite sure that still everybody will sit around the sofa in a lump!
Last year, this girl spread chaos everywhere. This year, she is a bit more sensible!
While everybody's here, I feel a bit like little D here. But afterwards? Then I look at the photos and feel happy that you can create such lovely traditions and I'm grateful to have this large, lovely family!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails