tirsdag den 10. december 2019

En travl dag / A busy day

I søndags fik jeg godt nok travlt med at blive klar til julehygge! Jeg havde været på arbejde fra lørdag morgen og kom derfor først hjem cirka 3,5 time inden jeg skulle have gæster.
Der skulle lige hænges noget julepynt op også, forstås, for hvordan kan man ellers være klar? De her engle hænger helt utroligt fint ude i gangen når man kommer ind, og toiletnissen kom også på plads. Så nu er der pyntet hist og pist. Det er så dejligt!

On Sunday, I really got busy getting ready for the family time! I was working from Saturday morning and only arrived home about 3.5 hours before the guests should arrive.
I needed to put up some Christmas decorations, of course, because how would I otherwise be ready? These angels really found a great spot in the hallway when you enter, and my toilet elf also found a place. So now I have decorations here and there. Really nice!
Der skulle også ryddes op. Og eftersom jeg ikke skal holde jul med nogen af dem, ville jeg også lige være sikker på at de fik deres julegaver med hjem!
Så alle gaverne skulle pakkes ind! Det tog lidt tid, men jeg er glad for at jeg gjorde det.

I also needed to tidy up. And since I will not be celebrating Christmas with any of them, I also wanted to make sure they got their Christmas presents home with them!
So all the gifts needed to be wrapped! It took some time, but I'm happy I made it.
Så var der lige det med æbleskiverne! Jeg brugte den gluten- og laktosefrie opskrift fra sidste år, og de blev virkelig gode. Dem med gluten skulle der også være nok af, så denne gang lavede jeg 3-dobbelt opskrift! Der var VILDT meget dej!
Heldigvis trådte en af nevøerne til og bagte alle de mange æbleskiver, så pludselig gik jeg fra at have virkelig travlt til pludselig ikke lige at skulle gøre noget. Det var meget dejligt! Min anden nevø skrællede kartofler, hvilket så var en opgave mindre.
Jeg elsker også virkelig meget at have opvaskemaskine. Det er bare SÅ nemt når man har gæster!
Så alt i alt blev det bare så hyggeligt. Vi måtte anstrenge os for at spise samtlige æbleskiver, men det lykkedes og ingen gik ihvertfald sultne hjem!

Then there were the æbleskiver. I used the gluten- and lactose-free recipe from last year, and they turned out really good. There should also be enough of the gluten ones, so this time, I made a triple portion! It was a CRAZY amount of dough!
Fortunately, one of my nephews stepped up and baked all the æbleskiver, so suddenly I went from having too much to do to not having to do anything. I enjoyed that! Another nephew peeled the potatoes, which was another job gone.
I do love so much having a dishwasher. Makes having visitors SO easy!
So all in all, it was ever so nice. We had to do an effort in order to eat all of the æbleskiver, but we succeeded, and nobody were going home feeling hungry!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails