søndag den 4. oktober 2020

Klam mad / Disgusting food

I går tog jeg på tur med niecen. Vi tog til Malmö, og eftersom min niece virkelig ELSKER sådan noget, så startede vi med rigtig lækker, fransk brunch på "Boulebar" på Drottningtorget. Meget passende havde jeg mit franske strikketøj med!
Vi prøvede at lade være med at spise FOR meget, eftersom vi skulle videre på museum.

Yesterday, I went on a trip with my niece. We went to Malmö, and since my niece REALLY loves stuff like that, we started with a delicious, French brunch on "Boulebar" at Drottningtorget. To fit in, I was knitting on my French project!
We tried not to eat TOO much, since we were going to a museum afterwards. 
Og hvilket museum! Entrebilletten var en brækpose, for vi skulle ind og se på virkelig klam mad fra hele verden på "Disgusting Food Museum", som jeg havde fået anbefalet af kollegerne. Jeg må indrømme jeg var LIDT nervøs!

And what a museum! The tickets were puke bags, since we were going to look at really disgusting food from all over the world at "Disgusting Food Museum", that my colleagues recommended. I have to admit that I was a bit nervous!
De lagde ret hårdt ud med at åbne en dåse Surströmming. Udenfor. Men alligevel. 

The standard was set when they started with opening a can of Surströmming. Outside. But still. 
Det lugtede sådan her. Og nej. Jeg behøvede IKKE smage.

It smelled like this. And no. I DIDN'T feel like tasting. 

Der var ost med levende larver i. 

There was cheese with live worms.
Der var helstegte marsvin (som jeg GODT kunne have tænkt mig at smage!)

There were roasted guinea pigs (which I REALLY would like to taste!)
Der var også den charmerende drik "Mongolian Mary": Tomatjuice med et fåreøje! Der var mange, mange klamme ting, men det var ikke så ulækkert at jeg fik brug for brækposen. 
Hvis du kommer til Malmö, så prøv. Det er et fedt museum!

There was also the charming drink "Mongolian Mary": Tomato juice with a sheep eye! There were many, many gross things, but not gross enough to make me use the puke bag. 
If you are ever in Malmö, then try it! It's an awesome museum!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails