lørdag den 17. oktober 2020

Stockholm V-neck


I må jo lige se vesten. 4 dage tog det at strikke den, og jeg må sige at det var yderst tilfredsstillende. Både fordi det gik så hurtigt, men også fordi modtageren heppede alt hvad hun kunne og var totalt tilfreds undervejs. 
Mønsteret var dette her. Det er første gang jeg strikker en PetiteKnit opskrift. Jeg strikkede som der stod, bortset fra at jeg skiftede størrelse fra small til medium i løbet af de første 20 cm. 
Garnet fik niecen selv lov at vælge i Wollmeise-kassen, og så strikkede jeg med dobbelt garn i stedet for at kombinere med mohair. Det fungerede faktisk rigtig godt på pind 4,5!

You just have to see the vest. It took 4 days to knit it, and I have to say it was deeply satisfying. 
Both because it was so quickly made, but also because my niece cheered me on and was totally happy all the way. 
The pattern was this one. It's my first try on a PetiteKnit pattern. I followed the pattern, except when I switched the size from small to medium within the first 20 centimeters. 
My niece got to pick the yarn from my Wollmeise-box, and then I held the yarn double instead of combining with mohair. It worked out really well on 4.5 mm needles!
Jeg kan GODT forstå mønstrene er populære. De er gennemarbejdede og pæne, og de rammer lige ned i hvad der er smart. Den syede kant er bare SÅ fin! Det var fedt at strikke en vest så hurtigt. 
Skal jeg strikke mere fra PetiteKnit? Svært at sige! Jeg synes det bliver sådan rigeligt enkelt efter min smag. Men når man kan strikke noget så fint meget nemt og hurtigt er det jo dejligt. 
Den blev strikket i 215 gram Wollmeise lace, i farven Feldmaus. Jeg er meget tilfreds. 

I really DO understand why the patterns are so popular. They are well written and pretty, and they are spot-on modern. The sewn bind-off edge is SO pretty! It was great knitting a vest that fast. 
Will I be knitting more from PetiteKnit? Hard to say! I think it's a bit too simple for my taste. But it's nice that you can knit something this pretty so easily and fast.
I used 215 grams of Wollmeise lace, in the colorway Feldmaus. I'm very happy with it. 

4 kommentarer:

  1. Åh får helt dårlig samvittighed.
    Den vest jeg har gang i kommer til at tage en del længere tid

    SvarSlet
  2. Jeg tænker tit at de opskrifter er jo skrevet flere gange. Det er pænt af jer som køber opskrifter af alle som udgiver dem, selv om de er tussegammel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes jo faktisk at mønstrene fra PetiteKnit er virkelig fine og gennemarbejdede! Jeg køber altid mønstrene selv hvis jeg kan få fat på dem. Vil rigtig gerne støtte designerne.
      Så kan det godt være, at mønsteret er en gammel klassiker som bare er nyfortolket. Jeg kan godt lide detaljerne med vendestrik på skuldrene og den syede aflukning.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails