lørdag den 1. oktober 2022

Helt unødvendigt / Totally unnecessary

I går morges i toget sad jeg og skulle starte på kanten på sjalet. Jeg prøvede at strikke første pind i kanten og kunne bare SLET ikke få det til at passe. Derefter læste jeg i opskriften (I ved - det der man skal gøre før man overhovedet slår masker op!) og min morgentrætte hjerne kunne ikke forstå det anderledes end at jeg havde strikket 8 pinde for meget. 
Resten af togturen gik med at strikke baglæns. Det blev jeg temmelig hurtigt træt af! Så på vej hjem trevlede jeg bare resten af de 8 pinde op og samlede masker op. Det gik forbløffende godt, med tanke på at de sidste masker blev samlet op stående på perronen i Malmö!
Så prøvede jeg første pind i kanten igen. Nu passede den OVERHOVEDET IKKE! For nu manglede der faktisk de 8 pinde jeg lige havde taget væk. 
Resultatet i går aftes var, efter nogle timers arbejde i løbet af dagen, at jeg faktisk havde strikket første pind af kanten. Øv, hvor var det altså bare spildt arbejde! Men nu er det da snart færdigt. 

Yesterday morning, on the train, I was starting the edge of the shawl. I tried knitting the first row of the edge, but NO WAY did it fit. Then I read the pattern (you know - the thing you are supposed to do before you even cast on stitches!) and my morning-foggy brain just couldn't understand it in any other way that I'd knit 8 rows too much. 
The rest of the train ride was spend knitting backwards. That was really no fun! So on my way home from work, I just unravelled the rest of the 8 rows and picked up the stitches. It went surprisingly well, thinking about how the last stitches were picked up standing at the platform in Malmö!
Then I tried knitting the first edge-row again. So now it was COMPLETELY wrong! Because now I lacked the 8 rows I just removed. 
So last nights result was, after spending quite a few hours during the day, that I actually knit the first row of the edge. Such a waste of time! But at least it will be finished soon. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails