fredag den 28. oktober 2022

Denne uge / This week

I får lige lidt glimt fra denne her uge, som har været helt almindelig og alligevel ikke helt. Faktisk hele ugen har skærmen på stationen insisteret på at mit tog kører til Nivå (Nordsjælland). Via Sverige, åbenbart. Eller heldigvis? Den første morgen fik jeg en anelse panik da det var "væk". Så blev jeg klogere. 

Just a few glimpses from this week that has been very ordinary but then not quite. All of this week, actually, the screen on the train station insisted that my train goes to Nivå (Northern Zealand). Via Sweden, apparently. Or luckily? The first morning I was panicking a bit when it was "gone". Then I got wiser. 
Vi havde møde i vores sektion og fik KAGE! Fordi alle havde fyldt deres arbejdstider og fravær ind. Kagen ser temmelig farverig ud, men indeni var der chokoladekage med lidt hindbær, og den var vildt lækker! Virkelig et højdepunkt!

We had a meeting in our group and had CAKE! Because everybody filled in their working hours and absence. The cake looks very colorful, but inside, it was chocolate cake with some raspberries, and it was crazy good! Really a highlight!
Det har været ugen efter efterårsferien, og som sædvanligt er det den uge hvor man virkelig ser HVOR mørkt det er om morgenen! Selv om det snart er vintertid, så føles det som at tisse i bukserne når det lige når at blive en lillebitte smule lyst om morgenen nogle dage inden det er mørkt igen. Til januar kan I se mig sidde i toget og spejde efter et glimt af lys når jeg kører over Øresund! HELE måneden, til jeg endelig ser lidt solopgang i februar. Glæder mig allerede!

This was the week after fall vacation, and as always, it's the week when we can really see HOW dark the mornings are! Although we'll switch to "winter time", it feels like peeing in your pants to keep them warm, when there will be a few days with mornings with a little bit more light before it's dark again. In January, you'll be able to see me sitting on the train, trying to catch a glimpse of light when crossing the Øresund. ALL month, until I can finally see a bit of sunrise in February! I'm excited already!
Det var så også ugen hvor jeg blev så helt vildt våd på vej hjem fra stationen, at jeg lige så godt kunne være gået i bad med tøj på. Tænk, hvad der kan ske på 1,3 km!
Hvis ikke jeg havde været så opsat på at komme lidt tidligere hjem havde jeg nok stået lidt længere i Netto. Det må blive næste gang. 

It was also the week of me getting so soaking wet going home from the station, that I might as well have showered fully dressed. It's crazy how wet you can get in 1.3 kilometers!
If I hadn't been busy getting home a bit earlier, I might just have waited a bit longer in "Netto". Well. Next time, I'll do that!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails