fredag den 29. maj 2009

Sjal-amok og Kauni-gal!

Det er gået helt agurk, det dér startitis. Er i dag startet på hele 2 sjaler, så jeg nu ialt har 7 projekter (uden at være begyndt på niecens strømper....)
Det ene sjal ses her: det halve kongerige, strikket i drops silke-alpaca, købt på udsalg. Vidunderligt blødt garn! Strikkes på pind nr. 6, så der sker hurtigt noget, skulle jeg hilse og sige!
Det andet sjal er i brun/grå/orange Kauni - et sjal med blade fra Drops. Har siddet og kigget mange, mange sjaler på Ravelry, også mange af Kauni, og de bliver altså flotte... Især de, der er startet øverst midt i, og får trekantede "striber" ned ad sjalet. Sådan et måtte jeg også lige prøve!
Er blevet helt hooked på Kauni. Godt, gedigent uldgarn uden det store ståhej. Ret kradst, lugter af får og har endda autentiske græsstrå i garnet! Efter vask bliver det heldigvis blødere, og farverne er smukke. Desuden kan farveskiftene bruges til rigtig meget - ikke bare de officielle opskrifter. Jeg har strikket ihvertfald 700 g Kauni allerede i år, og der kommer mere ud.... Bare vent!

4 kommentarer:

  1. Jeg har også lige strikket et sjal i Kauni, nu ved jeg ikke hvad du betaler for Kauni? ellers har jeg et sted, jeg syntes der er billigt.

    SvarSlet
  2. Hej Lotte
    Har lige kigget på dit sjal - det er rigtig flot! Jeg har været heldig at købe Kauni ved Ho strik 10 års jubilæum med 30% rabat, men ellers koster det vist omkring 75-100 kr, tror jeg. Kender du et godt og billigt sted?
    M.v.h.
    Christine

    SvarSlet
  3. Ja ved Lavendelgården, har jeg købt til 60 kr, det er da billigt.

    SvarSlet
  4. Det er meget billigt, ja! Tusind tak for tippet! (Lidt Kauni kommer man vist altid til at kunne bruge...)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails