fredag den 5. februar 2010

De sidste krampetrækninger....

Efter en ihærdig (når jeg selv skal sige det) arbejdsindsats i går, er det ene ærme nu syet helt fast i sweateren.
I aften står den så på de sidste 3-4 timers montering; der mangler at hæfte de fleste ender på det andet ærme, belægningen skal syes fast og ærmet skal i trøjen.
Hold da op, denne bluse trækker tænder ud! Til gengæld er den besværet værd. Garnet er så blødt, så blødt. Dejlig varm bliver den også. Den er lige lidt kortere og tættere end jeg normalt foretrækker, men den vil være meget fin til en nederdel.
Sådan én skal jeg have på i morgen, så dér skulle sweateren meget gerne være nyvasket (og tør!), når jeg tager til 10-års fødselsdag hos min venindes søn. Hun glæder sig helt sikkert til at se sweateren - da garnet blev indkøbt (hos "Det halve kongerige" på Langeland, gav hun mig nemlig det sidste skub ud over kanten, da jeg stod og beundrede sweateren.....
Sekretærens lange halvhandsker er kommet i gang. Muligvis noget af en boomerang. Jeg medbragte det foreløbige i går (hvor hun desværre ikke var der) og fremviste cashmere-blødheden for alle, der gad mærke (+ et par stykker mere....). "Takken"? Jo, de andre vil da også gerne have sådan nogle, og hende, der skal have dem, vil også gerne have nogle ærmer i lilla. Da jeg spagfærdigt argumenterede med, at nu skulle jeg jo stoppe og flytte hospital, havde det ingen effekt. Overhovedet! "Så kan vi da bare mødes i Frederiksberg Centeret" var svaret. Vi bor jo ikke så langt fra hinanden. AAAAAARRRRRRGGGGHHHHH!!!!!
Okay. Skal lige øve mig igen. "NEJ!!", "nej-nej", "Næeh....." og "Narj".
Går i skarp træning!

7 kommentarer:

  1. Hi,hi, - ja sådan kan det gå. Men du lærer det (måske) nok en dag. Sweateren vil "vi" altså gerne snart se et hélt billede af, den ser hamrende godt ud på de små smagsprøver du deler ud af.

    SvarSlet
  2. Sweaterbillede skulle meget gerne være lige på trapperne, for nu SKAL DEN VÆRE FÆRDIG!!!!!!!!

    SvarSlet
  3. Jeg vil da osse gerne bestille et par cashmere-bløde halvhandsker - he he
    Spøg til side... jeg kan sagtens forstå dig.

    SvarSlet
  4. ej, hvor irriterende! du må på NEJ-kursus. selvfölgelig er det dejligt at folk sætter pris på det du laver, men så alligevel. det er måske fordi du gör det gratis? hvis du regnede ud en realistisk pris mht til arbejdstimer, så skifter de nok hurtigt mening.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Nå ja - men de griber jo bare hele armen, når nu lige en af dem får rakt en lillefinger...
    Jeg tror nu nok, spørgeriet aftager, når jeg skifter hospital....
    Men jo - jeg må på nej-kursus. Jeg har ellers været rimeligt god til det gennem årene!

    SvarSlet
  6. Jeg glæder mig til det hele foto af sweateren. Og ang. Nej kursus, så kan jeg som sagt kun anbefale at bruge min ja teknisk og noget for noget. For et nej forstår ingen.

    SvarSlet
  7. Jeg mener nu nok, at et "nej" forstås fint - især, hvis det følges op ad..... Ingenting!
    Hvis man siger nej og derefter IKKE strikker, så fatter folk efterhånden budskabet :-)
    Irriterer mig bare, at de tror, jeg ikke har andet at strikke.... Men jeg glæder mig da over, at de gerne vil komme i besiddelse af mine strikkerier!
    Fortalte dem da også i morges, at cashmere-materialet var betalingen, for det tager jo faktisk ret lang tid at lave sådan noget....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails