søndag den 26. december 2010

Effektivitet / Efficiency

Det er en skøn, skøn "juleferie" (altså - man kan næsten ikke kalde 3 dage for en ferie, vel?). Fyldt ned snak, hygge, strik og spil. Én eller anden indflydelse må jeg have, for der sad to niecer på rad og række i går og strikkede hele dagen.... (Imponerende!) Selv strikker jeg også - så hurtigt jeg kan! - for tænk nu, hvis det arme novemberprojekt kunne blive færdigt! Helst inden nytår, forstås.
Jeg har nu strikket hele den ene halvdel, trevlet den anden op til ærmet, og er nået ind på stribemønsteret igen. Hvis der så også bliver strikket "igennem" i dag, så kunne det jo være, at jeg når det, selv om der lige sniger sig lidt dagligdag ind igen fra i morgen... Man kan jo håbe.
Æselfiguren er iøvrigt købt engang i en Disney butik i USA. Den er umulig at slå i stykker, vejer enormt meget og kommer troligt på juletræet hvert eneste år, selv om han vist ikke lige passer helt ind i stilen! Er han ikke sød?

It is a great "vacation" (well - 3 days are not really enough to officially say vacation?).
Filled with talking, "hygge", knitting and playing games. I must have had some influence, because yesterday 2 nieces were sitting in a row, knitting all day.... (Impressive!) I am knitting too - as fast as possible! - imagine the poor November project finished! Hopefully before New Years eve, of course.
I knit one of the halves, ripped the other half back to the sleeve, and knitted back to the stripes again. I might be able to do it, if I knit a lot today too, even though my every day life sneak in again tomorrow...... Well - I can always hope.
Eeyore is an ornament once bought in a Disney store in USA. Impossible to break, extremely heavy but still put on the tree every single year, even though he doesn't really look like anything else. Isn't he cute?

6 kommentarer:

  1. Jo, æslet er sød. Vi har efterhånden også samlet julepynt fra forskellige steder, incl. Disneyland Paris.
    Jeg har set, at både du og jeg har vundet 2. præmie hos Slavi, og jeg jublede også. Glæder mig til at gå amok i hans lækre strømpegarner. Dit Colinette er faktisk fra hans butik. Jeg købte også noget blåt, som jeg er ved at strikke strømper til mig selv af, det er så rart at strikke af, så jeg må have et mindre lager.
    Så banker hverdagen på igen i morgen, hvor jeg også skal på arbejde, suk. Men så har jeg heldigvis også fri i nytåret, så jeg klager ikke.

    SvarSlet
  2. Æseldyret passer perfekt til træet, og jeg forstår godt, at han selvfølgelig på træet

    SvarSlet
  3. Lisbeth - jeg glæder mig også meget til at indløse rabatten! Tror nok, jeg kommer til at købe noget cascade og lidt misti alpaca.....
    3 dage fri er jeg nu også godt tilfreds med. Men vil ikke ligefrem kalde det ferie. Det er dog bestemt nok til at slappe af!
    Heldigvis har jeg fri d. 1. og 2. januar. Dejligt!
    Susse - jeg syntes jo også, han var så sød...

    SvarSlet
  4. Skønt æsel! Han må da passe ind på ethvert træ (i min verden) ;)

    Håber du fik slappet godt af i din korte ferie og at det ikke bliver for hårdt i den kommende uge.

    I hvert fald ønskes du god bagjul fra mig ;)

    SvarSlet
  5. eeyore is cute, and we also have a few disney ornament even though they don't go with everything else . . but they are . . cute! we have tinkerbell and peter pan . .

    good luck with the knitting! i better get off this computer and begin knitting also . . !

    SvarSlet
  6. Karen - det var afslappende, men også dejligt at komme hjem... Det er skønt at komme helt væk nogle dage, så man ikke begynder at ordne en masse derhjemme, og bare har tid til at snakke og spille kort- og brætspil!

    Dorina - I LOVE Disney stuff! I only have 1 thing for my own Christmas tree, though. A star with beads shaped like Mickey's head. Very pretty, I think!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails