lørdag den 3. marts 2012

Garn i USA 2 / Yarn in USA 2

I dag tager vi en rundtur i 3 mere af mine yndlings-internetbutikker.
Den første, jeg må nævne, er jo nok "Webs". En dejlig, stor butik, hvor du får op til 25% rabat, hvis du køber nok. (Kan vi ikke alle lide rabat?) De har masser af lækre garner, bl.a. mit yndlings-lyserøde.....
Ovenikøbet sender de gerne til Danmark, men du skal passe godt på tolden. Jeg siger det bare!
Dernæst vil jeg nævne "Yarnmarket". Hjemmesiden ser ikke vanvittigt spændende ud, men de har TOFUties garn, der er virkelig sjovt strømpegarn. Bomuld, uld, nylon og krabbeskaller! Man får nogle rigtig dejlige strømper, og inde på hjemmesiden har det enormt mange farver.
Derudover har de alle mulige lækre garner, hvis du ser dig for.... De sender kun til USA.
Sidst, men ikke mindst vil jeg nævne min yndlingsbutik.... Eat.Sleep.Knit. Uha, for en dejlig butik! Kun luksusgarn, men lige lidt billigere end i garnbutikkerne. Derinde har jeg især købt Madelinetosh Pashmina til min bluse (og lidt til lageret). Det værste ved den butik er faktisk, at du ikke bare får lækkert garn. De sender også ret hurtigt, og så er der ikke bare garn i pakken, men også slik OG skrabelodder! Man kan vinde enten garn eller penge på kontoen. Hvis ikke DET er afhængighedsskabende, så ved jeg snart ikke..... Jeg tror faktisk gerne, de sender til Danmark, men igen - pas på tolden! (Man kan nærmest blive ruineret.)

Today we will take a trip around 3 more of my favorite internet yarn shops.
First I would like to mention "Webs". A wonderful, big store that will even give you increasing discount up to 25%, depending on how much you buy. (Don't we all just love discounts?) They have a lot of yummy yarn, and also my favorite kind of pink..... They are even happy to mail to Denmark, but please consider the taxes.
Then I will mention "Yarnmarket". I don't find the webpage terribly exiting (just saying), but they have TOFUtsies yarn, which is a really fun kind of sock yarn, made from cotton, wool, nylon and crab shells! You will get some really lovely socks, and the shop carries all kinds of colors. If you look elsewhere, you will find some really yummy yarn. Unfortunately, they only ship to USA.
Last, but not least, you have to hear about my favorite shop, Eat.Sleep.Knit. I LOVE it! They only have luxurious stuff, but a little bit cheaper compared to the local yarn shops. I bought Madelinetosh Pashmina for my sweater in this shop (and a few skeins for the stash). The truly horrible thing about this shop is that your package will not only contain yarn and some candy, but also scratchcards for their lottery. You can win yarn or money on your store account. Well. If that's not the straight way into addiction, I really don't know what will do it for you.... I actually think they will ship for Denmark, but again - beware of taxes!

4 kommentarer:

  1. Wow sikke nogle fede butikker, dem kunne jeg godt blive fristet af, told eller ikke told.

    SvarSlet
  2. Det er nogle dejlige butikker, men det kan ret hurtigt blive vildt dyrt.... Både i garn og told!

    SvarSlet
  3. Tak for alle de dejlige tip.
    Nogen af dem kendte jeg godt, men det er jo altid dejligt med nye tip :-)

    Næste gang jeg skal til USA bliver det til San Francisco området.
    Min bror har netop købt hus.
    Når jeg skal afsted regner jeg med at du kan komme med nogle gode fif :-)

    SvarSlet
  4. Tine - du er altid velkommen.
    Jeg har nu godt nok kun haft tid til 2 garnbutikker i San Francisco. Men den ene har jeg været i flere gange.... (den anden var bare enormt dyr og fancy)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails