søndag den 4. marts 2012

Strikkedrømme / Dreams for knitting

Jeg ved egentlig ikke, om I har bemærket det, men jeg har jo samlet mig en smule wollmeise garn..... I år skal jeg så også strikke af det!
Bl.a. har jeg lace-garn i fine, fine farver. Tanken er, at ihvertfald 1 af bundterne skulle bruges til en Helga Isager model. Den nye bog røg med hjem fra Odense for et par uger siden, og f.eks. kunne jeg vældig godt se "Robin" strikket i wollmeise. Det kunne såmænd også blive endnu en "Olive", der er så enormt dejlig! Eller evt. en "Vanilla". Der er 300 gram i et bundt, og det burde række.
Ellers var der planer om en "Featherweight Cardigan", et "Evenstar" sjal og et "Arsenik og gamle kniplinger" sjal. Jeg har nemlig præcis den rigtige, giftiggrønne farve!

I don't know if you noticed, but I did manage to collect a tiny wollmeise stash..... this year I'm going to knit from it!
Among other things, I have pretty, pretty colors of lace-yarn. I thought that at least 1 skein should become a model from "Amimono" by Helga Isager. Her new book came home with me a few weeks ago, and I suspect wollmeise would make a very pretty "Robin". Or maybe a new "Olive", that I love so much! It would also be a great "Vanilla". Each skein holds 300 grams, and that should be enough.
I also have plans of a "Featherweight Cardigan", an "Evenstar" shawl and a shawl inspired by "Arsenic and old Lace". I happen to have just the right shade of poisonous green......

5 kommentarer:

  1. Dig! -En smule Wollmeise? Det tror jeg ikke på :-)
    Det er nogle fine modeller du har i tankerne og specielt sjalerne er jeg vilde med.

    SvarSlet
  2. Årh Pia.... Tro lidt på det!

    SvarSlet
  3. Wollmeise...

    ja prøvede va et link du så gavmildt delte at få fat i lidt for et par fredage siden men næ nej kunne ikke komme igennem og tænkte det vel var fordi jeg så havde garn nok lidt endnu.

    Endn en olive.. det lyder som en ide der er værd at forfølge, slet ikke nogen dum idé da.. tror jeg måske nupper den.. har en bunke duo der alligevel ikke skal være en forårsbluse

    SvarSlet
  4. Altså Olive går man aldrig fejl af, den er evigt smuk og utroligt anvendelig. Den er rar at have på, og skulle man have et enkelt kilo for meget på sidebenene skjules det godt i en Olive.
    Robin kunne nu også være flot i det garn. Arsenik og gamle kniplinger sjalet faldt jeg lige i svime over. Tænk at man kan strikke noget så fantastisk. Synes dog det skulle være i hvidt, men det er jo en smagssag.

    SvarSlet
  5. Rikke - hvis siden var utilgængelig, har du været der på præcis det rigtige tidspunkt. Når de lægger varer i, er siden grå, og når alle køber alting på én gang, er den optaget. Næste gang skal du bare trykke f5 nogle gange.... En Olive? Ja. Det er en dejlig bluse!

    Uldbegavet - ja, Olive er dejligt tilgivende, hvis faconen ikke lige er model-agtig, men jeg tror også, det kunne ende med en Robin. Den ser så fin ud!
    Sjalet ville være meget fint i hvidt, men jeg synes jo, der skal være lidt bladan over farven også....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails