lørdag den 10. november 2012

Lørdag / Saturday

I dag er en af de der lørdage, som jeg har drømt om så længe. Som jeg altid tænker kunne være helt fantastiske. En af dem, der står som idealet på en weekend!
Jeg skal være herhjemme. Hele dagen. Alene. Hurra!
Der er masser at lave. Øverst på listen er at få ryddet ud, så bogreolen ikke ser sådan her ud! Med bøger i lag på lag på lag. Det kræver en hård hånd, og jeg tror ikke, jeg skal tænke alt for meget over, om jeg nu er HELT sikker på at denne bog kan undværes? Næh, jeg skal nok bare lige prøve at låne lidt af søsterens oprydnings-effektivitet. Hun er ingen hamster (selv om familien helt klart er til hamstere istedet for mine undulater....)
Nå. Bladbunkerne skal også væk fra gulvet. Der er en lang liste abstracts, der skal skimmes og udvælges og en artikel der skal rettes. (Og så kan jeg strikke imens!)
Der er en jule-cd der skal hentes fra posthuset, og så SKAL jeg altså have bestilt tid hos frisøren. Inden det går helt galt....
God lørdag derude!

Today is one of those Saturdays that I'm dreaming about. I always imagine them as the perfect, amazing days. A day, that makes any weekend perfect!
I'm going to be at home. All day. Alone. Hooray!
There are plenty of things to do. Top of the list is to organize, making the bookcases look very different from this! I have books on top of books. I really need to make myself hard, not thinking too much about if I'm perfectly sure I will be able to cope without this specific book? I guess I just need to borrow a bit from my sister's cleaning efficiency. She is no hamster (although her family clearly prefers hamsters to my budgerigars....)
Well. I need the piles of magazines to go away from the floor. I need to read a long list of abstracts and choose 3-4 of them. I need to work on an article (these two last things include a possibility of knitting. Luckily!)
I need to go to the post office, picking up a new Christmas cd, and I REALLY need to make an appointment at my hairdresser's. Before my hair goes completely wild.....
Happy Saturday out there!

4 kommentarer:

  1. happy saturday, christine. i know what you mean about being firm with one's books . . we also have books on top of books, books behind books, books stacked on the floor, books hiding under dressers . . it's almost . . shameful!

    SvarSlet
  2. Oh yes - it is so difficult! But I didn't even get around to looking at the books. I got stuck in magazines.....
    What do you do with all the books?

    SvarSlet
  3. sådan en hjemmedag er herlig, håber du nød den og fik ordenet det du ville :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails