søndag den 14. juli 2013

Dansk sommer / Danish summer

Det er så nemt at se for lidt til sommeren. På arbejdet sidder jeg inde hele dagen (og bliver ind imellem overrasket over, at solen skinner og det er varmt, når jeg har fri!) og derhjemme kan jeg altid finde noget at læse/gøre rent/strikke/lave på min ipad.
I aftes blev det anderledes. Jeg cyklede forbi mit nye yndlingssted, der denne gang var med sejlbåd!

It is surprisingly easy to miss summer. At work I'm inside all day (and sometimes I get very surprised finding that the sun is shining and it's actually warm when I'm off for the day!) and at home I can always find something to read/clean/knit/do with my ipad.
Last night was different. I biked to my new favorite place, and this time I saw a sail boat!
Turen gik videre ned langs vandet, hen til motorvejsbroen, hvor man kan cykle over. Faktisk. Ret sejt!

My journey continued along the the water, going to the highway-bridge where you can actually bike across. Pretty cool!
På den anden side af vandet, kørte jeg op langs Hvidovre Strand. (Ja, de har faktisk en strand i Hvidovre!) Stor var den ikke, men vandet var skønt, og jeg savnede virkelig badetøj. Men det var vidunderligt at dyppe tæerne!

Across the water, I rode alongside Hvidovre beach. (Yes, Hvidovre does have a beach!) It was anything but big, but the water was lovely and I really missed my bathing suit. But it was wonderful just dipping the toes!
Derefter tog jeg næsten turen en gang til. Jeg ville nemlig i Tivoli og høre Sting. Så tilbage forbi havnen og over jernbanebroen kørte jeg, og fik den smukkeste solnedgang i tilgift.
Bagefter drejede jeg til venstre og kørte op langs vandet, denne gang på Islands Brygge-siden. Så smukt!

Afterwards I took the same ride again. I wanted to go to Tivoli to hear Sting perform. So back along the harbor and across the railway-bridge I biked, and got to see the prettiest sunset as a bonus!
When on Amager, I turned left this time and rode along the water, this time at the same side as Islands Brygge. So pretty!
I Tivoli var der sort af mennesker. Man kunne ikke se så meget som Stings hår (han har da stadig noget, ikke?), men hvad gjorde det, når jeg kunne høre musikken med denne udsigt?

Tivoli was crowded with people. I couldn't even see Sting's hair (he still has some left, doesn't he?), but it didn't matter when I could hear the music while having this view!
Ialt kørte jeg 28 km. Er meget tilfreds med mig selv! I dag skinner solen knap så meget, men jeg tror altså, min cykel og jeg skal have lidt mere sommer! (Strikketøjet kommer med.) God søndag!

In total, I rode 28 kilometers. I'm very pleased with myself! Today the sun is shining from behind the clouds, but I still do think that my bike and I need a bit more summer! (The knitting will come.) Happy Sunday!

4 kommentarer:

  1. definitely better to be out riding these summer days! beautiful pics and a fun ride (pretty toes!). so funny that sting was there. chanda says he still has hair . . at least he did a year and a half ago when she handed him a program at the herbert bergdoff studio up the block. she ushers for them and he came to see his daughter in a play. at the time, she says. he still had a full head of hair : O

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm really happy to know he didn't turn bald!
      How cool that Chanda met Sting!

      Slet
  2. Sikke en dejlig tur du har været på ... og sikke fine fotos! :-)

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  3. Det lyder som en rigtig dejlig tur.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails