søndag den 14. januar 2018

Clara

I dag skal jeg også til barnedåb. Denne gang lillebitty baby I, og ligesom for en uge siden, syntes jeg altså også "lige" jeg ville strikke en kjole. For det KAN vel ikke tage så lang tid?
Så i al hemmelighed har jeg strikket den kære lille Clara kjole. Hendes mor har ikke opskriften og hun ved det ikke. Så jeg glæder mig til hun får den!
Garnet er Sandness Tynn Alpakka Ull i en flot gammelrosa. Den er strikket på pind 3 og vejer 105 gram.
Som de andre gange KAN man faktisk få opskriften gratis på norsk. Hvis du følger linket og kigger på de 2 nederste billeder i projektet, så er det billede af opskriften.
Jeg har jo opskriften fra inden Isager måtte fjerne den fordi den var kopieret. Men kjolen er den samme.

Today I'm also going to a baptism. This time, it's tiny little baby I, and just like last week, I wanted to knit a quick dress. Because it CAN'T take that long, right?
So in secrecy I made the dear little Clara dress. Her mother doesn't have the pattern and she knows nothing about this. I'm looking forward to her opening the gift!
The yarn is by Sandness, Tynn Alpakka Ull in a beautiful vintage rose. I used 3 mm needles and the dress weighs 105 grams.
Like the other times, you CAN get the pattern for free in Norwegian. If you follow the link and take a look at the 2 bottom photos of the project, it's photos of the pattern.
I have the pattern from before Isager had to take it away since it's a copy. But it is the very same dress.

8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, den lille kjole.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Jeg synes det mønster er så fint!

      Slet
  2. Svar
    1. Tak skal du have! Det er sådan et fint mønster.

      Slet
  3. Baby I'd mor blev meget glad og overrasket og glæder sig til baby I kan passe sin nye kjole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, det bliver spændende at se! Tak for en dejlig dag.

      Slet
  4. Sikke en yndig kjole. Jeg kan godt forstå, den vakte lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det er bare sådan en fin opskrift.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails