lørdag den 6. juli 2019

Usædvanligt / Unusual

For første gang nogensinde har jeg simpelthen strikket et håndklæde! Jeg havde aldrig tænkt det skulle ske, men jeg skulle bruge det, og så var det faktisk ikke så slemt at lave......
Mønsteret fandt jeg i et tillæg til Hendes Verden for nogle uger siden, og garnet fandt jeg i bomuldsskuffen. (Yes! Jeg har en skuffe med bomuldsgarn!) Det er noget billigt noget fra Netto i en temmelig frisk farve.

For the first time ever, I knit a kitchen towel! I never imagined this would happen, but I needed it, and then it actually didn't hurt to knit it.......
I found the pattern in a small pattern book from a magazine a few weeks back, and I found the yarn in my cotton-drawer. (Yes! I have a cotton drawer!) It's cheap yarn from the supermarket in a rather bright color.
Det er strikket på pind 3,25 mm og vejer ialt 65 gram.
Jeg strikkede en hestetømme strop i hver ende, og så blev det lige lidt længere end det strikkede håndklæde som fulgte med huset.
Jeg tror, det bliver et fint håndklæde. Og tænk! Jeg kunne godt strikke et til......

I used size 3.25 mm needles, and it weighs 65 grams in total.
I made an i-cord strap at both ends, and then I made it a bit longer than the knitted towel which came with the house.
I do think this will be a very nice towel. And guess what! I might knit another one.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails