tirsdag den 22. oktober 2019

Kunst og strik / Art and knitting

Fredag var alle på arbejde og i skole, og jeg skulle finde på noget at lave. Min søster foreslog, at jeg tog ind og kiggede på Doylestown og måske gik på museum? Jeg havde været i masser af store butikker og købt rigeligt med julegaver og sådan, så jeg syntes det var en rigtig god ide.
Jeg gik på Michener Art Museum, som ligger i det tidligere fængsel og overfor denne her ret specielle bygning - et slot i beton, som faktisk også er et museum.

On Friday, everybody were at work and in school, and I needed to decide what to do. My sister suggested that I went to Doylestown centre to take a look, and maybe even visited a museum? I had been to plenty of large shops and bought Christmas presents and such, so I thought that was a great idea.
I visited Michener Art Museum, which is located in an old prison, and right across the street from this rather unusual building - a castle in concrete, which is actually also a museum.
Kunstmuseet er meget fint, og i det første rum var der det her temmelig insisterende billede. Det slår faktisk mit lille billede af en vred, stirrende høne.
Jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg ville turde have det på væggen herhjemme......

The art museum is really nice, and in the first room, I met this rather insisting painting. It actually beats my own small picture of an angry, staring chicken.
To be honest, I'm not sure I would dare having this painting on my wall at home.......
I næste rum kom jeg ind til noget lidt andet. Tør ikke udtale mig om stilarter, men fra det her billede og frem tænkte jeg KUN på strikketøj.
Tænk, at farve et strømpegarnstæppe sådan her! Der ville komme nogle ret fantastiske strømper ud af det, er jeg sikker på.

In the next room, it was totally different. I will not dare saying which style this is, but from this painting onward, I ONLY thought of knitting.
Can you imagine dyeing a sock yarn blanket like this? I'm quite sure the resulting socks would be over the top amazing. 
Eller hvad med det her som strømpegarnstæppe? Det ville slet ikke være dårligt med sådan noget firkantet mønster og så indimellem have nogle helt andre farver i en lille firkant!

Or how about this one as a sock yarn blanket? It really wouldn't be bad doing a pattern with squares like this, and then having totally different colors in a small square!
Denne her "dør" kunne man skam også godt strikke. Jeg er jo helt vild med farverne, men det skulle jo så nok ikke være til strømper. Måske mere som en sweater.

This "door" could also be knit. I just love the colors, but I guess it shouldn't be like socks. Maybe more like a sweater.
Udenfor havde de denne stenmur. Det kunne OGSÅ blive flot i strik! Alle mulige grå, beige og brune "sten" bundet sammen med det lyse mørtel.
Nå. Men hvor sjovt det end var at få ideer, så strikker jeg videre på det jeg er i gang med. Det strikker jo ikke sig selv! Jeg må lige sørge for at gemme de her billeder mentalt så jeg kan tage det frem når jeg engang skal farve noget igen.

Outside, they had this stone wall. It could ALSO look great if knit! All kinds of gray, beige and brown "stones" bound together by the light mortar.
Well. No matter how much fun it is having ideas like that, I'm continuing on the stuff I'm working on. It will not finish by itself! I just need to save these images in my mind so I can remember it when I'll be dyeing something again.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails