lørdag den 19. oktober 2019

Garnbutikker / Yarn shops

Jeg har også været i garnbutikker i løbet af ugen. Endda helt nye butikker for mig! Og mere end 1......
Da vi var i Philadelphia i mandags, min søster og jeg, kom min mindste nevø med. Det var SÅ hyggeligt. (Han lød endda nærmest som om han var blevet lidt skuffet, hvis ikke han var blevet hevet med ind og kigge på garn!)
Jeg skulle have resten af min fødselsdagsgave, og min søster havde fundet "Yarnphoria" på 1020 Pine Street.

I also went to yarn shops this week. Actually, totally new shops to me! And more than one......
When my sister and I went to Philadelphia this Monday, my youngest nephew came along. We had SUCH a nice time. (He actually almost sounded like he would be disappointed if he wasn't forced to look at yarn!)
I was going to get the last of my birthday present, and my sister found "Yarnphoria" on 1020 Pine Street.
Det var den fineste lille butik! Der var flotte hæklede og strikkede ting, f.eks. denne tallerken med vin og ost som stod i butikken. Det ser ret flot og ægte ud.

The shop is so nice! There were beautiful crochet and knit stuff, for instance this plate with wine and cheese, displayed in the shop. It looked amazing and quite real. 
Jeg fik lov at vælge rigtig dejligt garn som passer med noget jeg har derhjemme, og faktisk kom der lige lidt ekstra med, da min nevø ville vælge garn til strømper.
Ud over de mere almindelige mærker i garn, var der en del tyrkisk garn i butikken. Min viden om tyrkisk garn begrænser sig til folk der køber billigt garn på nettet. (Ofte med varierende mængder acryl) Men det her garn var håndfarvet og virkelig, virkelig fint! Kan desværre ikke huske, hvad mærket hed.

I got to pick really lovely yarn that goes with something I have at home, and I actually got a bit extra, since my nephew wanted to pick yarn for socks.
Apart from the more standard brands of yarn, there was quite a lot of Turkish yarn in the shop. My knowledge on Turkish yarn is limited to people buying cheap yarn on the internet. (Often with varying degrees of acrylics in it) But this yarn was hand-dyed and really, really pretty! Unfortunately, I can't remember the name. 
I går kom jeg så også i garnbutikken i Doylestown. Den ser lille ud udefra, men det skulle jeg ikke lade mig narre af! Den gik nemlig et par rum ind i bygningen, og der var masser af lækkert garn. Jeg fik det nøgle strømpegarn som passede til nevøens garn købt i Philadelphia, og fik kigget på Noro garn og andet lækkert.
Det bliver hyggeligt at skulle derind igen når jeg kommer forbi på et tidspunkt......

Yesterday, I even visited the yarn shop in Doylestown. It looks tiny from the outside, but I shouldn't be fooled by that! It is a few rooms deep and has plenty of beautiful yarn. I found the skein of sock yarn I needed to go with my nephew's yarn from Philadelphia, and I got to look on Noro yarn and other nice stuff.
It will be nice to come back there some time when I pass by again......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails