torsdag den 17. oktober 2019

Inderst inde

Før jeg tog hjemmefra, faktisk fredag aften hvor jeg egentlig skulle pakke, hæftede jeg ender og hæklede kant på denne her lille, søde undertrøje.
Jeg strikkede den på knapt 1 uge (det gik hurtigt, fordi jeg havde en meget lang dag med togture og møde), og jeg ville gerne have den færdig inden jeg tog afsted.
Mønsteret er det her. Altid fint og klassisk, og forbløffende nemt at strikke. 

Before I left home, actually on Friday night, when I was supposed to pack, I sewed in the ends and crocheted the edge on this very nice little undershirt.
I made it in a bit less than 1 week (it was fast, since I had an extra long day with train rides and a meeting), and I wanted to get it done before I left.
The pattern is this one. Always so pretty and classy, and surprisingly easy to knit.
Jeg strikkede rundt i stedet for frem og tilbage, hvilket jeg synes går meget hurtigere. Eneste problem var, at jeg IKKE havde læst, at første pind var vrangsiden, så jeg måtte lige vende det hele om da jeg kom til hulmønsteret. Men med en vendemaske gik det nu fint nok. (Og NU kommer jeg så på, at jeg bare kunne have flyttet min maskemarkør 2 masker! Altså - suk....)
Jeg hæklede også kant i ærmegabene. Bare fordi jeg synes det er så fint.
Den er strikket i Arwetta til lille D (som fylder 2 i morgen. Hun er ikke helt lille længere!) og jeg har brugt 70 gram på pind 3.

I knit in the round instead of back and forth, which I think is a lot faster. The only problem was, when I had NOT read that the first row was on the back, so I had to flip it over when I came as far as the lace pattern. But using a wrap-and-turn went well. (And while writing this, I realise that I might as well just have moved the stitch marker 2 stitches! Just sigh.....)
I did the crochet border in the armholes as well as the neck. Just because it looks so nice.
It's made in Arwetta for little D (who turns 2 tomorrow. She isn't a baby anymore!) and it took 70 grams on needles size 3 mm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails