lørdag den 9. november 2019

Aftentur ved Bundsø

Det var navnet på det håndfarvede garn jeg købte af Susanne på Fanø. Først købte jeg 1 bundt, men så købte jeg alligevel det andet også næste dag, fordi jeg ville strikke en lille sweater, og 1 bundt ville ikke være nok. 

The headline (evening walk at Bundsø) is the name of the hand-dyed yarn I bought from Susanne at Fanø. First, I bought 1 skein, but then the next day I bought the other one too, since 1 skein wouldn't be enough for the little sweater I wanted to knit. 
Garnet var tænkt til lille I (og godkendt af hendes mor inden jeg gik i gang), og da nu der var så mange farver i garnet, syntes jeg det ville være bedst med et enkelt mønster. Derfor blev det så den gode gamle "Raja's Raglan" af Lene Holme Samsøe. Det så pænt ud når jeg brugte pind 3,5, så den blev strikket på den pindestørrelse, og er så lige blevet en anelse mindre end målene i opskriften. Jeg håber, det bliver ok. Ellers har hun jo heldigvis en lillesøster.

The yarn was bought for little I (and her mother approved it before I started), and since there are so many colors, I thought it would be best with a simple pattern. So it ended up as the good old "Raja's Raglan" by Lene Holme Samsøe. It looked really nice when knit on size 3.5 mm needles, so that's what I used, and the sweater turned out a little bit smaller than the measures in the pattern. I hope it will be okay. Otherwise, she has a baby sister.
Nogle gange bliver multifarvet garn sådan lidt vildt og mærkeligt, synes jeg, men det her kan jeg godt lide. At garnet så er blødt og lækkert gør det jo bare endnu bedre. Jeg håber også, jeg lige kan trække den en lille smule større nu efter vask. Jeg brugte i alt 145 gram garn, så jeg må vel finde ud af, hvad det sidste lige skal blive til!
Nu er jeg jo så i gang med et par andre ting, så jeg mangler ikke strikketøj. Men tænker alligevel at det skulle blive til nogle bukser til lille fætter M. Måske i Wollmeise? Eller måske skal han prøve noget andet.

Sometimes multi-colored yarn turns out all crazy and weird, but I really like this dye. The yarn is also very soft and nice, which just makes it better. I do hope, though, that it can be stretched a bit now after washing it. In total, I used 145 grams of yarn, so I will have to work out what to do with the rest of it!
As you may know, I am knitting on other stuff as well, so I don't need a new project. But I do think lille cousin M should have some knitted pants. Maybe using Wollmeise? Or maybe it's time for him to try something else.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails