fredag den 1. november 2019

Oktober / October

For at være helt ærlig, så havde jeg ikke lige gjort det meget i bøger i oktober. Men i går skyndte jeg mig så at læse denne lille bog som jeg købte i et amerikansk antikvariat engang.
Hyggelige breve fra Laura Ingalls Wilder til sin mand, da hun i 1915 tog toget til San Francisco for at besøge sin datter.
Hende med det lille hus på prærien, ja. Som jeg har elsket de bøger! Jeg læste dem igen som voksen, og da var de noget mere skræmmende realistiske.
Nå. Men denne bog handler ikke om store prærier og brusende floder eller vilde indianere, men derimod om turen til storbyen. Selv om jeg selv var i San Francisco knap 100 år senere, så er der da nogle ting jeg genkender.
Næste måned må jeg lige se at få læst en "rigtig" bog som tager mere end 1 dag.....

To be honest, I haven't really gotten around to reading books a lot in October. But yesterday, I made up my mind to read this small book that I bought in an American thrift book shop at some point.
Really nice letters from Laura Ingalls Wilder to her husband, when in 1915 she took the train to San Francisco to visit their daughter.
The very Laura from the little house on the prairie, yes. How I loved those books! I re-read them as an adult, and by then, they were realistic in an almost scary way.
Well. So this book is not about huge prairies and roaring rivers or wild Indians, but instead about going to the big city. Although I went to San Francisco almost 100 years later, I do recognize a few things.
Next month, I will have to read a "real" book that last for more than 1 day.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails