lørdag den 25. januar 2020

I dag skal jeg til begravelse / Today I'm going to a funeral

Da jeg startede med at arbejde med cystisk fibrose, var Hanne Tybkjær sekretær i CF foreningen. Hun var et energibundt og havde styr på alt. Hun var også omsorgsfuld og opmærksom - og temmelig skrap. (Ind imellem var jeg faktisk lidt bange for hende...)
Til mit ph.d. forsvar fik hun denne pude med logoet, som hun var ret glad for. Det er det eneste billede jeg lige kan finde af hende.
For godt et år siden blev hendes søn (som havde CF) begravet. I dag skal kære Hanne begraves ved siden af sin søn. Jeg er taknemmelig for at jeg kan komme til begravelsen, men hold op, hvor er det trist. Tak for alt, kære Hanne.

When I started working in cystic fibrosis, Hanne Tybkjær was the secretary in the Danish CF foundation. She was a bundle of energy and had everything under control. She was caring and attentive - and quite tough. (Sometimes, I was actually a little afraid....)
For my Ph.D. defense, she had this pillow with the logo, which she really liked. It is the only picture I can find of her.
A bit more than a year ago, her son (who had CF) was buried. Today, dear Hanne will be buried next to her son. I'm so grateful I can go to the funeral, but oh how sad it is. Thank you for everything, dear Hanne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails