torsdag den 2. januar 2020

Krise / Crisis

Man finder ud af ting, når man endelig har et par dage derhjemme. Mine 3 undulater var ikke helt så gode venner som jeg troede. Jeg har læst, at det kun er hunnerne som er territoriebevidste, så jeg tænkte at 2 hanner i samme bur ikke var noget problem.
Altså - jeg havde godt set at de vogtede noget på hinanden og skældte vældigt ud, men nytårsaftensdag opdagede jeg så at de kæmpede. Rigtigt. Da jeg tredje gang på en time så kuglen af arrige næb og kløer på bunden af buret blev jeg enig med mig selv om at det nok ikke var en fiks ide.
Så derfor havnede "Lime" i sit eget lille bur og venter nu på at flytte hjem til min bror som gerne vil have ham. De to andre har det fint sammen og virker noget mere afslappede nu han er væk.
Så kan jeg så spekulere over, hvor længe de der kampe har foregået......

You discover stuff when you are finally at home for a few days. My 3 budgerigars were apparently not as great pals that I thought. I read how only the females fight for their territory, so I thought 2 males in the same cage wouldn't be a problem.
Well - I had observed how they kept a close eye on each other and sounded very angry, but then on New Years Eve's day I saw how they fought. For real. When I saw the ball of angry beaks and claws on the floor of the cage for the third time within an hour, I made up my mind that this was probably no phase. So "Lime" ended up in his own little cage and is currently waiting to move to my brother's place for a loving home. The other 2 have a nice time and seem more relaxed now that he is gone.
I'm left to wonder about how long they have been fighting like that......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails