tirsdag den 21. januar 2020

En smuk overraskelse / A beautiful surprise

Det er et år siden jeg skrev under på mit hus. En helt vildt stor dag! Jeg havde set det i december og flyttede ind i maj, så jeg er stadig i gang med de første måneder, jo.
De sidste par uger har jeg så lagt mærke til noget når jeg kom hjem om aftenen og har gået ud for at tømme postkasse. Jeg har kigget på det i lampens lys, men det var virkelig herligt at se dem i dagslys denne weekend!

It is a year ago I signed the contract for my house. A crazy big day! I saw the house in December and moved in in May, so I'm still on my first months, you know.
These past few weeks I've been noticing something when coming home in the evening, going out to empty the post box. I've been looking at it in the light from my lamp, but I just loved seeing them in daylight this weekend!
Henne ved stubben af bøgetræet er der ikke bare vintergækker, men også erantis! Der er faktisk erantis flere steder, og jeg er SÅ glad for at stubben ikke blev fræset i efteråret, for hvordan skulle jeg så nogensinde have set blomsterne? Nu skal de ihvertfald flyttes inden nogen stub bliver fræset. Det er helt sikkert!
Det er jo utroligt, så mange ting man kan blive glad for med en have....

By the stump of the beech, I found not only snowdrops, but even eranthis! The yellow flowers grow in several places, and I'm SO happy I didn't get the stump milled this fall, because how would I then ever have seen the flowers? Now I'll definitely move them before milling any stump. That is certain!
Incredible, how a garden can make you happy in so many ways......

4 kommentarer:

  1. Det er dejligt med de små blomster i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget mere dejligt end jeg havde troet!

      Slet
  2. Erantis er altså sarte!
    De er år om at etablere sig og komme i blomst, og i den tid vil de ikke pilles ved. Du skal nok have en ordentlig klump jord med, når du flytter dem - og lysforholdene er jo anderledes det nye sted, så måske komme du til at vente på, at de accepterer, at forandringernes vinde har blæst. Men se, hvad der sker!
    Tak for inspirerende indlæg!
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet med jorden! De har stået helt inde under bøgetræet som nu er væk, så jeg tænker de kan komme over i hækken i stedet. Jeg tror godt de kan lide lidt skygge. Træstubben skal fræses, så de skal helt sikkert ikke blive stående og ryge med i den proces!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails