tirsdag den 19. april 2011

Heste / Horses

I april er det faktisk niecen på 8's tur til at få en strikket ting. Vi havde talt om en kjole, og jeg havde købt nogle opskrifter til halv pris, da dem jeg havde herhjemme var til for små børn eller voksne.
Pigen er jo - som andre i den alder! - totalt dyre-tosset, så da hun så en sweater med rund hestebort på bærestykket, var det lige det. Derfor sidder jeg nu med en opskrift på hovedet og sjusser mig frem til en kjole, strikket oppefra ned. Der er redigeret lidt i alle striberne omkring hestene - jeg tror, borten bliver rigeligt bred over skuldrene alligevel - og så går det bare jævnt derudaf med indskudte udtagninger hist og pist. Men - det kan jo næsten ikke gå galt, vel?


April is actually the month for making something for my 8 year old niece. We talked about a dress, and I bought some extra patterns on a sale, since my dress patterns at home were for very small girls or adults.
My niece is - like everyone else her age! - crazy about cute animals, so the decision was easy. She found a round-yoked sweater with a horse-pattern. So that's why I'm knitting from an upside-down chart, doing my best to end up with a dress, made top-down. I removed some of all the stripes around the horses - I think the pattern will end up broad enough for the shoulders - and now I'm just increasing some stitches here and there. But - well, it can hardly go too wrong, can it?

10 kommentarer:

  1. Det kan da kun gå godt - de ser fine ud hestene!
    Hvad strikker du i?

    SvarSlet
  2. Hjerte Roma. Bomuld/acryl - meget blødt og lækkert.

    SvarSlet
  3. Det kan ikke gå andet en godt. Du er godt nok flittig med de strikkepinde.

    SvarSlet
  4. Du maa da vaere et hit hos niecen - sikke fin en kjole du har startet!

    SvarSlet
  5. Tak skal I have - ja, jeg må jo prøve at følge med mine planer!
    Jeg glæder mig iøvrigt til at vise hende starten på kjolen fredag.

    SvarSlet
  6. Ellers gør det ikke noget, hvis den bliver lidt stor i det. Jeg har lige strikket heste til min 12-årige, så det der med dyr bliver ved længe ;o)

    SvarSlet
  7. Flot ser det ud. Jeg har en model til en poncho med heste hvis det kunne have glaede.

    SvarSlet
  8. Det tegner da bare rigtig godt - en heldig lille niece.

    kh Jane

    SvarSlet
  9. Heste er lige det rette :-)

    Er sikker på projektet bliver fint

    SvarSlet
  10. Tina - jeg håber, hun kan passe den et stykke tid! (Og at hun bliver ved med at være dyre-tosset)
    Lin - ja, det kunne være, men nu skal hun vente mindst et år med noget mere strikket.
    Jane og Rikke - mange tak. Jeg tror virkelig, det bliver godt!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails