lørdag den 20. august 2011

Glade dage / Joyful days

Det er så hyggeligt at se familien igen. Niecen vågnede, da jeg ankom kl. 1 om natten, og sad og drak te med os andre, og så har den ellers stået på hygge siden. Jeg har aldrig været i San Francisco før, og denne gang er det fuldstændig anderledes at være i USA, fordi jeg både besøger nogen og kommer med rundt i bil. Jeg har allerede set nogle ting.
Først en kæle-ko, på en lille, åben bondegård. Som I kan se, så kan køer også tigge ualmindeligt meget, selv om de kun må få bladselleri og salat.

It is ever so nice seeing the family again. When I arrived at 1 a.m., my niece woke up and had tea with us adults, and then the nice time continued ever since. It is my first time in San Francisco, and it is a very different way of visiting USA, since I'm visiting someone and can get around in a car. Already I saw some different things.
First a pet-cow in a little farm, open for kids. As you can see, even cows are experts in begging, even if they are only allowed cellery and lettuce.
Vi har set meget fine kager i supermarkedet, og faktisk kommer jeg til at smage sådan en slags kage, fordi jeg får lov at være med til at fejre fødselsdag for min søsters ældste, der egentlig først fylder år efter jeg er rejst.....

We looked at pretty cakes in "Safeway", and actually I'm going to taste a cake like this, because we will celebrate my sister's eldest birthday while I'm here, even though it's not really until after I left......
Der er de vildeste, stejle gader. Som så også er almindelige villaveje og skoleveje og sådan. Hold da op, som Frederiksberg og København er flade steder!
Der er endda en hel del som cykler her i San Francisco. Med en eller anden slags dødsforagt, tænker jeg, for smalle er vejene altså også, og de giver vist ret ondt i benene!

The streets are really crazy and extremely steep. But still ordinary streets with houses and schools and stuff. Man, Copenhagen is a flat place!
I've even seen a lot of people on bicycle over here. Not afraid of dying, I guess, since the roads are narrow. I bet they also get sore legs!
Her er smukke, smukke udsigter oppe i bjergene. Tænk en halv times kørsel fra det her!

I've seen some very pretty views in the mountains. Imagine living 30 minutes car-ride from this!
Og nevøens wollmeise-strømper blev sat på den ultimative test. 4-5 km's gåtur på støvede skovstier, op og ned af en bjergside. Hvis de overlever det, så er de nu ret sejlivede..... (Og ja, han gjorde det, fordi han er glad for dem. Ikke, fordi han hader dem.)

And the wollmeise-socks for my nephew had the ultimative test. Almost 3 miles of walk on dusty forest paths, up and down the side of a mountain. If they survive this, they are really hard to kill.... (And yes, he did it because he likes them. Not out of hate.)

5 kommentarer:

  1. Fedt at komme lidt med til San Fransisco. Tak for det.

    SvarSlet
  2. Tak for gensynet :-)

    skal du en tur til alcatras? det er en fantastisk oplevelse og helt unik.

    SvarSlet
  3. Jamen, velbekomme. Det er jo ret eksotisk (som altid) at komme til USA!
    Jeg skal ikke til Alcatraz denne gang. Men jeg tror, det kommer senere, på et andet visit. (ja, for jeg skal sandelig udnytte det gratis logi!)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en rigtig skøn tur, du er på. Jeg er enig i, at det er noget helt særligt, når man besøger nogen i udlandet. Man får ligesom en anden vinkel på tingene.

    SvarSlet
  5. Lyder til at den tur har været værd at vente på. Dejlige billeder du har vist, tak for det.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails