tirsdag den 21. august 2012

Rockefeller

Mit "Rockefeller" sjal er endelig blevet færdigt..... Min niece tog det som en personlig sejr, at det blev færdigt mens hun var på besøg. Jeg blev da også mindet en del om at strikke videre!

My "Rockefeller" shawl is finally done..... My niece took it as her personal task to make me finish, and was quite certain it finished due to her reminding me to knit!
Det er såmænd blevet så fint! Efter billederne er taget, er det blevet vasket og ser endnu finere ud. Farverne er pæne, og størrelsen er ganske god. Det kan bruges som bindesjal, er dejligt blødt og varmt og med den rigtige tyngde. Jeg har ikke lavet ændringer i forhold til opskriften, og er faktisk godt tilfreds.
Desværre er det jo ligesom lovet ud, for det kunne da vist blive et fint "halstørklæde" til vinter!

It's a lovely scarf! After I took the photos, I washed it, and it's even nicer now. I love the colors and the size too. It has a size that makes binding it on the back possible, and it is really soft and warm and just the right kind of heavy. I didn't make any modifications but just followed the pattern, and I'm very happy with it.
Unfortunately, it has been promised to give away. I think, it would have been really nice for wearing during winter!
Det er (jo) strikket i Wollmeise, og ialt har jeg brugt 270 gram, ca. halvt af hver af den røde og den brune. Det bringer årets forbrug op på 2285 gram.

(Of course) It is made from Wollmeise. I used 270 grams, approximately equal amounts of the two colors.
And so I have knitted 2285 grams of wollmeise this year.

5 kommentarer:

  1. Det er fint. Kan bedre lide dine farver, end dem, jeg fik valgt. Der er ikke nok kontrast mellem farve A og B i mit valg. Men pyt, så må jeg jo bare lave et til....

    SvarSlet
  2. Det er et sødt og lækkert sjal, som jeg godt kan forstå du gerne selv ville beholde, men så må du bare strikke et mere.

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med din model. Glemte næsten at studere sjalet;) Men lidt mere kig kunne jeg se at det er et smukt eksemplar af Rockerfeller du har lavet.

    SvarSlet
  4. Ja, det ville ha´ været godt til din røde vinter jakke/frakke. Men sådan er livet en gang i mellem - man kan ikke få det hele ;O)))

    SvarSlet
  5. Lisbeth - jeg kan nu godt lide dine farver også, men ja, så må vi bare klø på igen.....
    Uldbegavet - så sandt som det er sagt!
    Ulla - min model var SÅ dygtig til at sidde musestille! (hun havde en larve på hovedet og turde ikke bevæge sig...)
    Kirsten - næh. Man kan ikke både spise kagen og beholde den. Men jeg kommer vist heldigvis ikke til at fryse!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails