fredag den 17. januar 2014

Midt i en opvask / While I did the dishes

Ligesom sidste år, skal jeg snart på kursus i varmen. Ih, jeg glæder mig! Ligesom sidste år giver det en vis trang til at få fingre i noget sommertøj, hvilket altså er lidt svært på denne årstid!
Så ligesom sidste år blev symaskinen luftet. Jeg fik en ide, og i løbet af ingen tid var gulvet fyldt med stof. (Det pynter jo alt sammen!) Opvasken måtte vente, mens jeg klippede i et par gamle, hullede jeans og fandt det rigtige stof.
Det tog altså ikke lang tid at klippe til i længden, sy zig-zag søm og rynke. Faktisk nåede vandet i baljen ikke at blive koldt inden nederdelen var færdig!
Nederdelen er rigtig god at have på, og faktisk er jeg så tilfreds, at den får lov at komme med på arbejde i dag.....
Der skal nok syes noget mere. Stoffet er ihvertfald ikke pakket væk! Jeg må se, hvad jeg når.

Just like last year, I'm going on a course in a warm place. I'm so excited! Just like last year, it makes me long for some summer-clothes, which is kind of difficult, this time of the year!
So just like last year, my sewing machine stepped in. I had an idea, and in no time, the floor was filled with fabric. (It looks so nice!) The dishes had to wait, while I cut my way through a pair of old jeans and found the perfect fabric.
It didn't take long, cutting the right length, sewing the edges and make the fabric wrinkle. Actually, my dishwater didn't have time to get cold before the skirt was done!
The skirt is really nice, and I'm so happy with it, that I'm going to wear it at work today......
I would like to sew some more. The fabric is still lying around! Don't know how much time I'll get, though.

11 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, og god løsning til de slidte cowboyers... Kursus i varmen... Altså lige så eksotisk som sidst eller et nyt sted?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Jeg er meget tilfreds med resultatet! Denne gang er det et andet, men mindst lige så eksotisk sted: Burma!

      Slet
  2. Imponerende effektiv du er. - Det ville tage mig omkring en uges tid fra jeg havde udtænkt en ide, til jeg rent faktisk kom igang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde lige lidt tid, så det måtte udnyttes!

      Slet
  3. Kanonos idé. Hvor skal du hen i aar?????

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne gang er det Burma. Jeg glæder mig helt vildt!

      Slet
  4. Fedt med lidt sommersyning. Kursus i varmen må da komme helt tilpas med den vinter, der udfolder sig her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, ja.... Der er vist 30 grader om dagen!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails