fredag den 27. januar 2017

Hjemme igen / Back home again

Vel hjemme igen blev jeg mødt af en del post. Kan godt se på mængden af Anders And blade at jeg snart bliver nødt til at sende en pakke til USA igen!
I posten lå der også garn! Fra min veninde i Esbjerg som ikke syntes jeg skulle snydes da Jane i Ho holdt renoverings-udsalg. Hvor sød er hun lige?

Back home again, I was met by quite an amount of post. I guess from the number of Donald Duck magazines that I will have to mail a package to the US again soon!
I also got some yarn! From my friend in Esbjerg who thought I shouldn't be left out when Jane in Ho had her reconstruction-sale. How sweet is that?
De to små babytrøjer skal vaskes. De nåede at få knapper i Israel, og nu er de så blevet vejet. De vejer det samme - 65 gram, så jeg må vist til at oppe mig lidt, hvis jeg skal have strikket noget i kilo i år!
Fine er de, og næste weekend regner jeg med at få dem ekspederet videre. Ham der skal have dem, er efterhånden også lige på trapperne!

The 2 little baby-cardigans need a wash. They got buttons while in Israel, and now they are weighed. They weigh the same - 65 grams, so I guess I have to do better if this year is to be productive in kilos!
They are really pretty, and next weekend, they will pass on. The one they are meant for should be arriving very soon!
Jeg fik pakket mine fine vaser/karafler ud. Den ene er til mig, den anden til gave. Det bliver ikke nemt at finde ud af, hvilken der er til hvad! (Men tror nu jeg beholder den med byen.)

I unpacked these pretty vases/decanters. One is for me, the other for a present. It won't be easy finding out which one that is for whom! (But I do think I'll keep the one with the city.)
Da jeg tog til Israel, tænkte jeg frisk, at jeg da sagtens kunne nå at strikke en hel sweater til min nevø på 17! Så der var både diagram og mange farver med til forstykket. I virkeligheden blev ryggen - den første del - færdig på vej hjem i flyet. Som sagt. Jeg må VIRKELIG tage mig sammen!

When I went to Israel, I thought that it would be no problem knitting an entire sweater for my 17 years old nephew! The suitcase was packed with the chart and all the colors for the front. In real life, the back - the first part - was finished on the airplane home. Like I said. I REALLY need to get going!
Alle de lækre cashmere-sjaler blev også pakket ud. Jeg købte en hel stak! De er nemlig SÅ lækre og rigtig gode gaver! Kunne såmænd godt have købt en stak mere, men der var vistnok ikke plads i kufferten, så det var nok meget godt at butikken havde lukket da jeg kom forbi igen. Sidst jeg købte mange sjaler var i Tyrkiet for en del år siden. De er brugt flittigt, givet væk og er på mystisk vis forsvundet, så jeg var ikke i tvivl om, at det var et godt køb i Jerusalem også!
Iøvrigt bliver det vist en meget stille og rolig fredag. Det er nok fint.

All the wonderful cashmere-shawls also got unpacked. I bought a pile! They are SO soft and pretty and great for presents! Might have bought another pile, but since my suitcase was absolutely full, I guess it was good the shop had closed when I came back for more. Last time I bought a lot of these shawls was in Turkey some years back. I used them a lot, gave some away, while other mysteriously disappeared, so I had no doubt this was a great thing to buy in Jerusalem too!
By the way - I'm in for a very nice and quiet Friday. That's good, I guess.

10 kommentarer:

  1. Det lyder som om du har haft den fedeste tur!

    SvarSlet
  2. Tak for du har taget os med på din tur. Det har været en fornøjelse. God weekend

    SvarSlet
  3. Tak for at du vil dele dine oplevelser med andre, jeg får helt lyst til igen at gense Israel, og nævner jeg det for Jonatan kan det kun gå for langsomt inden vi skal afsted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme! I skal da bare afsted! (Nu ved du også hvor garnbutikkerne er)

      Slet
  4. Det gik godt nok stærkt. Det har været indholdsrigt at følge med dig på tur.

    SvarSlet
  5. Jamen velkommen hjem da. Jeg synes nu, du strikker temmelig meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg synes nu at knap 2 kg garn ind og 130 gram ud kunne gøres en lille smule bedre......

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails