fredag den 13. januar 2017

Rundt om hospitalet / Around the hospital

Nedenfor hospitalet er der en sti. Den er ret god, hvis jeg nu ikke får gået nok i løbet af en dag og lige skal røre mig lidt mere inden jeg skal tilbage på mit rum og sidde.
Der er ret flot nede ad skråningen.


Just below the hospital there is a walking path. It is quite good when I don't walk enough during a day and need to move a little bit before getting back to my room to sit.
It is very pretty there at the hill.
Den kunne MUligvis være lidt bedre vedligeholdt, men det er vel en del af charmen? Ihvertfald kan man da være taknemmelig for, at nogen engang har tænkt på at bygge en trappe her!


It MIGHT need a bit of renovation here and there, but I guess that is just charming? I'm definitely grateful that someone some time thought of building a staircase here!  
Der er en flot udsigt til sygehuset fra den anden side. Som alt i Jerusalem er det bygget i de flotte, lyse sten. Altså, bortset fra der hvor jeg bor. Tænker, det er fordi det trods alt er så langt fra centrum? Eller de har fået dispensation? Sygehuset er temmelig stort og som alle andre steder er det en labyrint af bygninger. Som lidt ekstra, hænger det sammen med et lille shoppingcenter, hvilket er både mærkeligt og praktisk. 

There is a pretty nice view of the hospital from the other side. Like everything in Jerusalem, it's built in the beautiful, white stones. Well. Apart from the house I stay in. I guess it might be because it's so far from the city center? Or they got a special permission? The hospital is quite big, and like other hospitals, a labyrinth of buildings. It is connected to a small shopping center, which is kind of weird but practical.
Iøvrigt mødte jeg lidt kaktus-grafitti! Den er nu mit nye profilbillede på facebook.....
I dag er det fredag, og weekend her. Denne weekend har jeg bestilt et værelse i den gamle by, så jeg kan se lidt ting og sådan istedet for at være "fanget" herude når busserne overhovedet ikke kører. Det bliver spændende!

By the way, I met a bit of cactus-grafitti! Now my new profile picture on facebook....
Today is Friday, and the weekend has started. This weekend, I ordered a room at a guest house in the old city, so I'll get to see some stuff instead of being "caught" out here when the busses don't drive at all. It will be fun!

2 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud, og lidt eksotisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det er eksotisk! Oliventræer overalt.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails