fredag den 7. juli 2017

Work in progress

Der er ikke rigtig blevet mere færdigt, men jeg er ihvertfald startet på noget. Lillebror i Nordjylland skal også have en trøje, og jeg fandt noget mere selvstribende bomuld hos Uldstedet inden jeg tog afsted. Han får en Raja, som jeg bare gør åben foran. Det går hurtigt på pind 4, og selv om mønsteret er ret enkelt, synes jeg det bliver så fint.

I haven't really finished anything else, but at least I started something new. The baby brother in Northern Jutland needs a cardigan as well, and I found a bit more self-striping cotton at Uldstedet before I left. He will get a Raja, which I make open in front. On size 4 mm needles, it's very speedy, and though the pattern is simple, it looks so pretty.
De næste fødselsdagsstrømper er også i gang. Striber i rester. De skal have delte tæer - en storetå og de 4 sammen, så min nevø kan bruge dem med sine japanske støvler. Nå ja - og der er en fødselsdag mere i juli, så jeg må hellere komme videre med projekt "hold nevøcernes tæer varme", selv om jeg er begyndt at overveje om de virkelig skal have strikkede strømper resten af mit liv. Det er virkelig et projekt som vokser!

The next pair of birthday socks are also coming up. Stripes in left-overs. They are going to have a split toe - the big toe separately - because my nephew wants to use them with his Japanese boots. Oh well - and there is another birthday in July, so I'd better get on with project "keep the nephews and nieces toes warm", although I started considering whether they really need knitted socks for the rest of my life. It is an ever-growing project!

4 kommentarer:

  1. Ja, det er en farlig tradition at starte på, - fødderne (og antallet af nevøcer) vokser jo hen ad vejen.
    Raja-mønstret er så fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. De bliver så glade for deres strømper, men jeg må vist revidere den tradition. Må lige finde ud af, hvad jeg skal gøre.....

      Slet
  2. Hvor er det altså fedt at læse, at de bliver glade for strømper! Det er en flot, blå farve, du strikker med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! De bliver alt, alt for glade.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails