tirsdag den 6. april 2021

Jeans

I går var jeg hjemme. Alene. Der var virkelig mange ting jeg havde tænkt på at lave. 
Men de der jeans som jeg havde klippet råbte højest, og så gik jeg i gang med at sy. Jeg startede med bagsiden. Den er nem og hurtig og man føler man har nået noget!

Yesterday, I was at home. Alone. There were so many things I had been thinking of doing. 
But the jeans that I cut out screamed louder than anything else, so I started sewing. I started with the back. It's easy and quick and feels like you really got somewhere!
Bagefter blev det så forsidens tur. Jeg har det ikke supergodt med at sy gylp. Jeg synes det er SÅ svært! Men til min store overraskelse gav det for første gang mening! Så den blev syet uden at jeg kiggede i min sædvanlige sybog. 
Den røde denim sytråd ser virkelig godt ud! Den forsvandt også hurtigt, fordi den er en del tykkere end almindelig tråd. 

Afterwards, it was the front's turn. I'm not too comfortable sewing the fly. It's really difficult! 
But I was very surprised when everything made sense for the first time ever! So I sewed it without even checking out my usual sewing book. 
The red denim sewing thread sooks really good! It disappeared fast, since it's a bit thicker than the normal sewing thread. 
Eftersom de ser ret hjemmesyede ud, endte jeg med at sy en vild knap i som jeg engang har købt i Prag. 
Bukserne er blevet helt ok. Jeg skal have dem på i dag. 
Der var mange ting som jeg måtte lave om. Altså - jeg har syet jeans før efter et andet mønster, og de blev ret gode. Så blev jeg lidt tykkere og købte et andet mønster i en stofbutik. Og så købte jeg det her mønster i en tredje butik. De her jeans var ret lavtaljede, så jeg ændrede i mønsterdelene for at få dem til at passe. Næste gang jeg syr jeans (ja. Tror jeg gør det igen en anden gang) bruger jeg nok et andet mønster. 

Since they really look home-sewn, I ended up choosing a pretty button that I bought once in Prague. 
The jeans turned out very okay. I'm wearing them today. 
There were so many things I had to change. Well - I sewed jeans before using another pattern, and they turned out really nice. Then I got a bit more chubby and bought another pattern in a fabric store. And then I bought this pattern in a third store. These jeans were quite low-waisted, so I changed a few things to make them fit. Next time I'm sewing jeans (yes. I guess I'll do it again some other time) I think I will use another pattern. 

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke prøvet at sy jeans, men tænker ikke det er helt let.Så det er da super godt lavet.
    Sjov detalje med knappen.
    God dag.😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Næh - der er mange dele som skal sættes rigtig sammen! Man skal lige holde tungen lige i munden.....

      Slet
  2. De ser gode ud, du kunne klippe efter et par gamle bukser. Du klipper bare i sømmen, og lægger serum til. Det troede jeg du havde gjort, da du viste de gamle bukser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå ja - det var da en god ide! Nu tog jeg bare mønsteret men målte på mine gamle bukser så de blev nogenlunde som jeg ville have det. Det gik faktisk forbløffende godt! Har haft dem på i dag, og de er SÅ dejlige!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails