fredag den 18. februar 2022

Ferie / Vacation

I denne ferie er det præcis et år siden jeg malede soveværelse. Og indledte en lang række ferier med maling. Denne ferie har ikke været nogen undtagelse, selv om jeg nyder det en del mere denne gang. 
Måske, fordi jeg ikke skulle tømme skabe og flytte møbler for at male? Ihvertfald er mit badeværelse og den lille gang ovenpå nu fint nymalede OG jeg har gået og glædet mig over hvor pænt her er i stue og køkken, som blev malet sidste forår. 
Nu mangler der så ikke vildt meget som skal males indendørs. Det bliver dejligt, når det også er klaret!

These days, it's exactly one year since I painted my bedroom. And started a row of vacations of painting. This vacation has not been any different, although I've enjoyed myself a lot more this time. 
Maybe, because I didn't have to empty closets and move furniture to paint? Bottomline is that my bathroom and the small corridor on the first floor are now nicely painted, AND I've really been happy thinking about how pretty my living room and kitchen look after I painted them last spring. 
So now there isn't a lot of stuff left to paint indoor. It will be so nice once I'm totally done!
I går var der lidt hul i blæsten og regnen, så jeg tog en tur ind til byen. Det blev en dejlig lang gåtur - først gennem Kastellet. Husene derinde er så vildt smukke. 
Da jeg kom igennem gaden, var den anden bro lukket, så jeg måtte gå tilbage igen. Men det var smukt at gå ind langs med havnen, og jeg nåede det inden regnen kom tilbage. 

Yesterday, there was a break in the wind and rain, so I went to the city. I had a lovely long walk - first, I went through "Kastellet". The houses in there are so pretty. 
When I came to the other end of the street, the other bridge was closed, so I had to walk back again. But it was nice and beautiful to walk by the harbor, and I made it before the rain returned. 
Egentlig ville jeg gå ned forbi den lille havfrue, men gad ikke gå hele vejen tilbage til hende (broen var lukket, så jeg kunne ikke bare gå ned). Så dette var glimtet af den berømte dame!
Ellers er ferien gået med gæster sidste weekend, og næste weekend skal jeg til barnedåb. Ind imellem har jeg bare hygget mig herhjemme. Det er dejligt at være hjemme uden at skulle så meget. 

My original plan was to see the little Mermaid, but then I didn't want to walk all the way back to her  (the bridge was closed, so I couldn't take the short way). So this was my glimpse of her!
Otherwise, I had visitors last weekend, and next weekend, I'll be at a christening. In between, I'm just relaxing at home. I love being at home without having to do a lot of stuff. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails