lørdag den 19. februar 2022

Fredag aften / Friday night

Fredag aften plejer jo at være sådan en festlig aften. I andre folks liv, altså. I går aftes havnede jeg i sofaen med de hullede strømper som havde ventet hele ugen på lidt opmærksomhed. Først mine egne strømper - helt ærligt troede jeg bare der var et enkelt hul, men da jeg opdagede at de behøvede forstærkes 4 steder mere var jeg allerede i gang. Det var ligesom for sent at stoppe igen. 
Så her er de med alle 5 syede lapper/forstærkninger! Nu kan de nok holde et par år mere. 

Friday night usually is such a festive night. In other people's life, that is. Last night, I ended up on my couch with the holey socks that had been waiting all week for a bit of attention. First, my own socks. I honestly believed there was just one hole, but once I found out they needed to be sewn in 4 more places, I already started and it was too late to give up. 
So here they are with 5 sewn patches/enforcements! I hope they can last for a few more years now!
Denne her var værre. Min nevøs rigtig flotte strømper fra november havde fået et kæmpe hul på hælen! Jeg tror simpelthen jeg havde brugt det forkerte Wollmeise i ren uld på den hæl. Det var jo mega pinligt! Slet ikke godt. 

This one was worse. My nephews really nice socks from November had a giant hole on the heel!
I think I might just have used the wrong kind of Wollmeise with pure wool on that heel. That is just super embarrassing! Not good at all. 

Jeg er ikke så god til at stoppe strømper - jeg plejer at sy maskesting hen over. Det gik ikke rigtig her, og maskerne ude i kanterne af hullet skulle også sys til på en eller anden måde. 
Til sidst hæklede jeg en lap. Det ser ikke så supersmukt ud, men håber, at det virker, ihvertfald! Og så håber jeg, at den stakkels strømpe klarer sig lidt længere. 
Ferien er næsten slut - skal lige til barnedåb i morgen. Det glæder jeg mig rigtig meget til! Glæder mig til rent faktisk at kunne holde lillebitte H og se hvor meget han er vokset!

I'm not at all good at darning socks - usually I sew some stitches over the weak spot. Wouldn't work out here, and the stitches on the edges needed sewing in some way. 
I ended up crocheting a patch. Doesn't look super pretty, but at least I hope it works! And then I hope the poor sock will survive a bit longer. 
The vacation is almost over - I just have the christening tomorrow. Looking so much forward to that! Will be nice to being able to actually hold tiny H and see how much he has grown!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails